Behandling af væg omkring køkkenvask

Jeg er ved at renovere køkken. Vægene er pudsede og spartlede. Hvilken behandling skal vægen omkring køkkenvasken ud i vandtæthed? Vi vil gerne undgå klinker, fliser eller plader. Kan man ikke male/ grunde med et eller andet der forsegler vægen? Og så en stærk glans 25 maling som finish? Hvilket produkt skal vægen have som grunder? Tak for hjælpen.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke gøre noget andet end som du skriver en god glans 25. Så meget vand kommer der jo heller ikke på væggene, jeg har ikke gjort noget i mit køkken, og har da ingen problemer overhovedet

Mvh

Morten

Havde også i en periode en malet væg bag en vask. Det blev jeg (og fruen ikke mindst) nu træt af pga af stænk fra vasken, som ikke altid var lige enkle at fjerne, særligt ikke hvis ikke det skete med det samme.

Så det endte med en glasplade, der er enkel at aftørre og fjerne også indtørrede pletter fra. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Til info så er der et vindue og dermed vindueskarm ud for vasken så det er kun lige ude i siderne der er væg. Altså siderne af vindueshullet.
Du skal bare sætte en væg rundt om din køkkenvask det hjelper ( tror jeg )
Skrevet af Buggie på 02-12-2014 11:13
Til info så er der et vindue og dermed vindueskarm ud for vasken så det er kun lige ude i siderne der er væg. Altså siderne af vindueshullet.

Så er en alm. forankringsgrunder til indendørsbrug vel ok. Skal det være de luxe, så kunne du anvende denne her eller en tilsvarende.

Men husk at sikre, at du ikke får lavet to dampspærrer uden på hinanden..

 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også