Ny bærbar ?

Ja jeg vil ha' mig en ny bærbar, valget står mellem Asus / Mac, men jeg aner intet om Mac, hvilke fordele skulle der være ved den. Jeg spiller ikke spil, gør lidt i foto/video og deltager i et par fora.

pris indtil 9000kr

alle andre mærker ingen int.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lynæs på 01-12-2014 18:41

Ja jeg vil ha' mig en ny bærbar, valget står mellem Asus / Mac, men jeg aner intet om Mac, hvilke fordele skulle der være ved den. Jeg spiller ikke spil, gør lidt i foto/video og deltager i et par fora.

pris indtil 9000kr

Lynæs har du specielle krav til f.eks. processor, ram, harddiskstøreelse?  Asus bruger Windows og Mac har et andet styresytem, som du så skal sætte dig ind i .

Hvorfor ikke andre mærker?

Jeg prøver at finde, hvad man kan få for 9k.

fase
Hej Fabrin

Jeg vil bruge den til billedbehandling, og det er der jo ikke noget af på Windows pc, men jeg har ladet mig fortælle at en Mac leveres med en del af den slags.
Jeg synes min kones Asus er en dejlig maskine, og alle steder på nettet anses Asus for at være de mest driftsikre efterfulgt af Apple
Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 01-12-2014 18:41

pris indtil 9000kr

Det var da ærgeligt for jeg kan ellers varmt anbefale Dell...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Nu har jeg ikke turdet skrive det, men jeg syntes jo at en mand med din erfaring og format burde købe en Appel

Skrevet af lynæs på 03-12-2014 20:24
Hej Fabrin

Jeg vil bruge den til billedbehandling, og det er der jo ikke noget af på Windows pc, men jeg har ladet mig fortælle at en Mac leveres med en del af den slags.
Jeg synes min kones Asus er en dejlig maskine, og alle steder på nettet anses Asus for at være de mest driftsikre efterfulgt af Apple
Erik

Der er gratis billedbehandlingsprogrammer i den gode klasse til windows f.eks. kan du se et på www.pensionistedb.dk  det er et program, der kan arbejde med lag o.s.v. så køb roligt en windows maskine. På www.proshop.dk  er der flere masser af valgmuligheder.

fase
apple er apple er apple - på godt og ondt. Det er en super lukket brugerflade du kommer ind i, hvis du har været vant til Windows, og især hvis du har benyttet dig af open source programmer. Der er apple begrænset til itunes, macstore, eller hvad det nu hedder. Det korte og det lange af det er ihvertfald at alt til en mac, går gennem apple. Når det så er sagt, så er de kongen af alting visuelt - også brugerflade, som nok er en del simplere/logisk end windows.

Asus/windows er mere åbent, og der er flere muligheder, selvom monopol -buggen vist nok også har bidt dem en smule. Det helt frie valg får man kun hvis man går over til open source og et styresystem, som f.eks. Ubuntu, men der løber man så stadig ind i kompatibilitetsproblemer/manglende software, fordi apple og Microsoft vil holde deres egne produkter på deres egne platforme.

Kort sagt: man kan ikke vinde - man betaler bare dyrest for at tabe hos Apple.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis