Radiator vil ikke varme ordentligt

Har mega problemer med min radiator, der kommer godt nok varme ind efter ventilen, men der er kun varmt i den første halvdel af radiatoren ?????

Jeg har luftet de ud, der er ingen luft i den.

Da det er den enste varme på min første sal er det lidt koldt nu 

Har mega problemer med min radiator, der kommer... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den står på 1½ og der er fint med varme nu, det er bare lækkert, det var sgu lidt koldt
Skrevet af uldal på 02-12-2014 14:26
Husk at trykket ved ekspansionbeholderen skal være 2 bar for at nå op til 1. Sal

 

Som andre påpeger er 2 bar svarende til 20 m vandsøjle.

MEN husk at der i et lukket system ikke skal påregnes højde-tryktab, kun dynamisk tryktab, dvs. i rør, bøjninger, ventiler mm.

 

 

Damen har pillefyr og adskillige af disse fyr er ikke godkendte til trykekspansion. Og Juhl, 1 bar een meter

 

Skrevet af uldal på 03-12-2014 08:13
Damen har pillefyr og adskillige af disse fyr er ikke godkendte til trykekspansion. Og Juhl, 1 bar een meter

Nix Uldal,  en bar svarer til 10 (ti) mVs.

 

 

 


fase
Annonce
Jeg ved ikke hvad der er godkendt og ikke, jeg fik firmaet jeg købte fyret af til at sætte det hele op og koble alt til.
Så jeg går udfra at det hele der er sat til er lovligt og godkendt.
Jeps 1 = 10 m, det har jeg da trods alt lært af ham der satte det hele op.
Så blev jeg osse klogere, har lidt rekvireret mine skolepenge tilbage ... 68 øre er osse penge! Mht ekspansion: nogle fastbrændselsfyr er ikke godkendte til lukket eksp., men når fyret nyt, er der ingen ko på isen. Go fornøjelse! Jeg har et pillefyr på 9. År og kan ikke engang rejse besparelsen op hehe

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis