Hvordan får man en skabsfryser til at stå stille?

Er der nogen, der har en god løsning til, hvordan man får en skabsfryser (Siemens) til at stå stille på et flisegulv? Der skal jo hives lidt i lågen for at overvinde undertrykket i skabet, og det resulterer hver gang i, at skabet flytter sig 5-10 cm. Det bliver ikke bedre af, at skabet på bagsiden er udstyret med små hjul i stedet for ben.

Og ja, vi kunne bare fylde nederste skuffe op med mursten, men en mere elegant løsning vil være at foretrække 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du finder noget gummi-dug eller andet, der kan øge friktionen mellem de forreste fødder og flisegulvet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er det ikke når du lige har haft skabet åbnet og det lukker, for der opstår et rimeligt under tryk når det sker, så skal man lige vente et minut så kan du åbne igen uden at skulle trække så hårdt.

Elgiganten sælger sæt med 4 små plader til at ligge under. Jeg har med succes brugt den under tørretumbler når den står ovenpå
vaskemaskinen.
Vi har et lignende skab hjemme i vores skur.
Man skal ikke trække hårdt i håndtaget.
Træk en lille smule, så går lågen op lige så stille.
Skabet står derfor stille.
Desuden er det efter min erfaring ikke godt for skabet at rykke hårdt i håndtaget, det skulle vist nok kunne ødelægge undertrykkets virkning i skabet.

Mod amatørinstallationer.
Annonce
Skrevet af Andreas.Olesen02 på 01-12-2014 17:23
Vi har et lignende skab hjemme i vores skur.
Man skal ikke trække hårdt i håndtaget.
Træk en lille smule, så går lågen op lige så stille.
Skabet står derfor stille.
Desuden er det efter min erfaring ikke godt for skabet at rykke hårdt i håndtaget, det skulle vist nok kunne ødelægge undertrykkets virkning i skabet.

Forhåbentligt er der opvarmet hjemme i det skur du bor i

 

Måske du ikke ved det, men under trykket aftager i løbet af nogle minutter.

 

Grunden til at der bliver et stort under tryk, ligger i at den opvarmede luft der slap ind da skabet blev åbnet nedkøles hurtigt når lågen lukkes. Varm luft fylder mere end kold luft.

 

 

 

"Ikke godt at trække hårdt i håndtaget da det skulle ødelægge undertrykkeets virkning i skabet" ....... Må være en sjov planet du kommer fra hvad i alverden har det med noget som helst at gøre ud over en intetsigende kommentar der ikke giver mening p.s. En flagstang er altid lige bred på midten når der er fugle på taget.... Med andre ord sort snak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis