Lav fremløbstemperatur i fjernvarme - Jeg fryser!

Kære eksperter.

Jeg ved dybest set intet om vvs, og jeg har ikke rigtigt lyst til at kaste mig ud i at skrue og pille ved mit anlæg. Alt hvad jeg ved om mit anlæg har jeg læst mig til. Jeg har en termix-vvx veksler og et automatisk temperaturstyret anlæg med en danfoss ecl 100m automatik.

Jeg kan i øjeblikket ikke rigtigt får god varme i mine rør. Fremløbstemperaturen fra varmeveksleren er sølle 30 grader. Fremløbet ind til veksleren er over 60 grader og min termostat er sat mellem 4 og 5. Min automatik er sat til "komfort" og er skruet helt op på +8 men temperaturen fra varmeveksleren stiger stadigvæk ikke. 

Hvad kan jeg gøre? kan nogen hjælpe mig måske?

mvh Jacob fra Skive

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mellem 4 og 5 burde give ca. 60 grader... Er der vand nok på?
Ok. Der er nogen muligheder på side 14, under vejledninger. http://www.termix.dk/Produkter/Vandvarmer-og-indirekte-varmevekslerunit-%28VVX%29/Termix-VVX-med-TPV-.aspx?PID=2856&M=NewsV2&Action=1
Jeg har tjekket
http://www.termix.dk/Produkter/Vandvarmer-og-indirekte-varmevekslerunit-(VVX)/Termix-VVX-med-AVTB-.aspx?PID=2856&M=NewsV2&Action=1

Jeg har afprøvet de muligheder, jeg selv kunne finde ud af.
Nu ved jeg ikke hvad du ikke har prøvet, men går ud fra der er varmt vand. Og Ecl har virket og der ikke er stillet på den siden.
Annonce
Der er varmt vand i hanerne, ja. ECL ser ud til at fungere. Den er i hvert flad tændt og tikker afsted som den plejer. Jeg tror at problemet er centreret omkring varmeveksleren, da vandet ikke er markant varmere når det kommer ud af veksleren og skydes rundt i systemet.

Er du sikker på at din cirkulationspumpe kører ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja, den kører. Der er cirkulation på systemet.
Hvis du har en "gammeldags" cirkulationspumpe, så skru endeskruen ud og giv den indre skrue et vrid. ". Motioner din temostat et par gange frem og tilbage mlm. min. og max. Prøv om du kan sætte din automatik sådan at den kører hele tiden.

3 forsøg mere ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg prøver...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis