Stihl topbeskære motorsav

Hej alle
Jeg har et problem med min motorsav, når jeg saver så låser kæden lige Pludselslig , ligesom at den strammer selv.
Har prøvet at skifte kæden, og jeg har haft den i 3 år og har savet med den meget, så er ikke
ny med en motorsav. Hjælp hjælp

Dan

Dan51
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke dit sværd der er slidt op??? Hvis det ikke er det kunne det jo godt være tandhjulet inde på saven der er blevet slidt efterhånden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tjae Dan. Kan "tandhjulet" ude i spidsen af sværet dreje ubesværet rundt, har før set et sværd hvor det gik meget skidt ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Dan

Det lyder som om kædestramningen er helt gal - måske.

Der er noget helt galt - og det er drønfarligt, hvis din motorsav gør uberegnelige ting.
Pludselig stopper den lige før et kritisk tidspunkt, eller knækker kæden.... osv

Du skal tage den med på værksted, og så få lavet et professionelt tjek, så du ikke laver ulykker på dig selv en dag. Eller på andre. Og få værkstedet til at lære dig de vigtigste ting. Der må være et eller andet du mangler at gøre rigtigt.

Eventuelt find en erfaren skovarbejder som vil give dig et lynkursus.

Der er mange ting som skal være i orden: Ikke for slidt i kæden, kædestramningen korrekt, tænderne (ikke dine egne, men dem på kæden) slebet korrekt, kædeolie-tilførsle skal være OK, sværdet skal være OK, næsehjulet skal være OK, renset luftfilter osv.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis