Indoor Aircon fryser (i varme mode)

I huset har jeg en Aircon der også kan varme. Systemet består af en in-door og en out-door unit.
Nu hvor anlæget bruges til at varme viser problemet sig.
Anlæget fungere fint i blæse, cooling og affugter mode, men i varme mode, så fryser lamellerne i indor-uniten til is.... (Dvs den varmer altså ikke ret godt)
Jeg har prøvet at rengøre indoor enheden med at støvsuge og rense filtre hvilket ikke ændre noget. I både køle og varme mode starter out-door unit og propellen køre lystigt..

Jeg antager at gas niveauet er ok, idet systemet køler fint. Kan det være en termo-føler der er død, eller måske en anden ting der holder systemet i køle-mode, selvom jeg vælger varme ?

Er der nogle af jer der har erfaring med in/out-door aircon/varme systemer og kan give kvalificerede bud på hvordan jeg kan fejlfinde ?
Jeg har selv elektrikker og svagstrøms baggrund hvorfor jeg finder det naturligt at fejlsøge selv.

Mvh, Jens

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jens

Det ville hjælpe lidt hvis vi kendte fabrikatet. De fleste systemer har en funktion til udlæsning af fejlkoder, det kan måske give et praj om fejlen ligger.

Bjarne


 

Hej Jens.

Det er godnok en svær en. Ved at google kan jeg finde brugsanvisninger m.m. dog forlanges der over 30 € for hver så det går vist ikke.

Hvor har du købt den og kunne det tænkes at det er et andet ( og kendt mærke ) der er solgt under et andet navn?

Der er ingen tvivl om at der er en fejl, men hvori den består kan jeg ikke gennemskue

 

Bjarne.

 


 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis