Ting jeg ikke forstår !

Så vidt jeg har forstået, blev der på et tidspunkt skrevet at LDS nu havde over 3000 brugere, hvor mange af dem er mon fiktive ?

 For når jeg ser bunken af ubesvarede, kan det da ikke passe at det skal være den lille flok der skal besvare alt. Så hvad med en opfordring til dem der kun kigger med, men som har tilmeldt sig som brugere også kom med nogle bidrag, så vi kunne hjælpe endnu flere og gøre Ubesvarede bunken meget mindre.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 28-11-2014 22:09

Så vidt jeg har forstået, blev der på et tidspunkt skrevet at LDS nu havde over 3000 brugere, hvor mange af dem er mon fiktive ?

 For når jeg ser bunken af ubesvarede, kan det da ikke passe at det skal være den lille flok der skal besvare alt. Så hvad med en opfordring til dem der kun kigger med, men som har tilmeldt sig som brugere også kom med nogle bidrag, så vi kunne hjælpe endnu flere og gøre Ubesvarede bunken meget mindre.

Tja og E til overskriften.  Og så holder jeg min mund vedrørende den. 

Jørgen, formoder du skal til synsmanden og have glas i di øwn eller måske nye erstatningsruder. 

De 3000 er sikkert dem der jævnligt logger ind og kigger eller deltager, hvis der har været "snak" om det. De resterende 32867 må så være folk der har meldt sig til men ikke er aktive mere.  

Det sidste har jeg som sådan ingen bemærkning til. Det skulle måske være at jeg kun svarer på noget, jeg mener og have en vis viden u i. Det sætter en vis naturlig begrænsning på hvor mange indlæg jeg kan være med i.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Dert er vel også plads til at folk kan læse med, uden at give deres besyv med?

Jeg er medlem i et par andre forums, hvor jeg stort set ikke skriver, men suger til mig af viden og aha oplevelser, dels fordi debatten måske forregår på et nivau hvor jeg ikke føler at jeg kan bidrage med noget, eller fordi den er for "langhåret" til at jeg fatter den. 

Når det så er sagt. så kan man selvfølgelig undre sig over, at folk melder sig ind, stiller ET spørgsmål, og aldrig svarer eller kommentere videre... det kan jo enten skyldes at de ikke er her mere, eller at de har fået svar på deres spørgsmål, og er glade for det, men glemmer lige det lille "tak" der ville gøre en kæmpe forskel. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Så mange

Selvfølgelig skal der være plads til alle både tykke tynde og smalle

Det jeg blot efter lyser er at der må sidde nogen der også har viden om nogle af alle de ubesvarede, som egentlig bare skal op af sofaneseren

 

Gad vide hvor mange der ville være hvis der blev indført et symbolsk beløb for at deltage på siden, altså et engang beløb.

Sikkert ikke ret mange, inklusiv mig 

Jeg kan blive edder rasende, når "gør det selv" bladet "reklamere" på en google søgning og det så viser sig at jeg skal betale for den viden.

Hele ideen med internettet er jo netop vidensdeling, og frihed, så hvis "de grumme penge bagmænd" begynder at få foden inden for, ja så står jeg ihvertfald af...

 

Men jeg forstår godt hvor du vil hen, og det ville da være en måde at begrænse medlemmerne på.

Det ville måske være mere ordenligt at kikke på om de har nogen aktivitet i feks et halvt år, og derefter slette dem, hvis de ikke har været herinde.  Admin kan se på log filerne om en given ip adresse har været tilstede, og hvor længe, så det handler ikke om at smide folk ud der "bare" sidder og læser...

Men det kræver jo meget arbejde fra admin side, at sidde og gennemgå log filerne. Da jeg var admin, på vores Pink Floyd forum, brugte jeg vel et par timer om måneden, på at sidde og "luge ud" i folk, der meldte sig til, men ikke bidragede med noget. Vi sendte dem en mail, hvor de skulle "genindstallere" sig selv, hvis de stadig ville være medlem    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det kan en computer jo gøre, luge ud i den der ikke er aktive inden for en vis periode. Den med at de skal gen indstalere sig var en god ide.

Jeg kender alt til det med at sidde og sortere medlemmer da jeg har været medlems bestyrer i MZ klubben. Jeg kunne blive noget så sur når jeg opdagede at det var de samme medlemmer der hvert år "glemte" at betale de 100,00 kr. i kontigent og skulle have en rykker tilsendt hvert år.

Jeg forslog at det simpelt hen skulle være sådan at hvis der ikke blev betalt til tiden så var det bare ud, men det var der andre der syntes var for groft. Det var jo heller ikke dem der skulle sidde og bruge mange frivillige timer på at ajurfører medlems listerne.

Annonce

Nu er fora'et her vel financeret af reklameindtægter, så jo fler medlemmer jo flere kroner i kassen.

Jeg kan da ikke rigtig se de inaktive medlemmer genere nogle, og der er jo også rigtig mange besøgende der ikke er medlem.

 

Det er jo ikke det det handler om Jens men at jeg undre mig over at der er så mange tilmeldte, men aligevel så mange ubesvarede. Jeg efter lyser at flere deltager aktivt frem for blot at læse.

Nogle af de ubesvarede fremkommer på grund af der ved uheld bliver sat 2- 3 indlæg ind med det samme emne. Så er der naturligvis kun en af dem der går videre i debatten. Indtil en ny/sjælden medlem på siden tager en af de "ubesvarede" op. Her et eksempel på en tråd der er besvaret, men alligevel har hængt med en kopi http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/195186 

Nogle gange ser jeg at Admin luser ud i dem, men det er svært at holde øje med hele tiden.

Noget andet er at dyngen af ubesvarede burde være meget større. Jeg mener at hvis alle havde det mål, kun at svare på det man har forstand på, og ikke bare svare." det ved jeg ingenting om"  "Øh bøh" eller noget lignende. Alle der svarer har jo noget de er stærke i, så det er almindeligt pli kun at sige noget om det man har et vist minimum kendskab til.

Men da det er en næsten  fri og gratis debat kan man nok ikke forvente andet, men det irriterer da mig når det sker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Omvendt kan det da også gå mig lidt på, at de samme spørgsmål bliver stillet flere gange.

Hvis man nu lige gad at bruge søgefunktionen en gang, ville man højst sansynligt finde et svar på sit spørgsmål, ved at læse ældre tråde igennem. Men nogle gange har jeg indtryk af at det er nemmere at stille et spørgsmål på ny end at "gøre en indsats" 

 

Jeg syntes det er fint hvis folk tager gamle tråde op, for enten at svare, eller at stille et uddybende spørgsmål, og der skal "vi erfarne" passe på at ikke blive lidt for smarte eller hurtige ved tasterne, da der jo hele tiden kommer nye folk til, der ikke har en erfaring inden for det de nu spørger om.

Kan huske at Søren Rye, en gang sagde noget med at "det jo var elementær viden", og han blev straks belært om, at der jo altid ville være nye haveejere som ikke lige ved hvad vej hakkejernet skal vende, eller hvornår tulipanerne kommer op af jorden.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er rigtignok mange "Rawlplug spørgsmål" men det må så vare det. Jeg synes de fuldstændig ligegyldige svar er en pestilens. Det fylder meget og tænder folk af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis