Pocket bike der hoster når man giver gas????

Hej.

Jeg har lige købt mig en billig pocketbike, der i starten var det galt med den at den gik ud efter man kørte 5 meter.

Men så pilede jeg svømmerhuset af karburatoren, og der gik nåleventilen dårligt. Den stoppede ligesom på midten, så den lukkede ikke helt op. Det fik jeg lavet sådan nogen lunde, den køre bedre. Jeg renset også dyse, man kan sagtens puste igennem.

Da jeg så satte det sammen igen, gik den ikke ud efter 5m. Nu kan den slet ikke tage gassen, den hoster bare helt vildt. Vi lavede så et lille forsøg, hvor vi lukkede for benzin hanen, så gik der lige 10 sek og så kunne den tage gas i få sekunder. Men så dør den, brat.

På den her pocketbike er der ikke justeringskrue, kun til tomgang. Men der er så du kan flytte en nål i gaskablet. Det er sådan et gaskabel hvor du skruer den på toppen af karburatoren, og så er der sådan et sort stempel, der kan køre op og ned inde i karburatoren, og så er der en nål der går ned i et hul, den sidder fast i gaskablet. 

Når men min far mente at den fik for meget benzin, og så sagde så at den nål skulle flyttes ned ad, Man kan flytte den med sådan en klips, hvor der er 5 hakker og så kan du flytte nålen lidt op og ned.

Vi startede med et hak, så nålen kom længere ud. Men det hjalp ikke rigtigt. Så prøvede vi det sidste hak. Det hjalp en smule, men den hoster stadig, men ikke så lang tid (ca. 10 sek) og så tager den gas i 5 sek og dør så ud, brat.

Den har ikke nogen problemer med at stå i tomgang, det gør den helt fint. Og den kan blive ved med det uden at gå ud.

Så vil den ikke starte igen, uden choker, så skal den lige have et riv med choker, og så slår jeg choker fra, og så starter den i første riv.

Jeg ved ikke hvad det kan være, sælgeren havde haft den til at stå længe hvor den ikke blev kørt med.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak

- Rasmus


Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Hej. Jeg har lige købt mig en billig pocketbike... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo nok der fejle måske ligger, du tager kun nålen ud men glemmer at rense oppe i der hul hvor nålen sidder. Det med at blæse med munden er heller ikke det bedste. Din udåndings luft er meget fugtig  Du skal helst bruge trykluft og har du ikke en kompressor inden for rækkevidde kan du købe trykluft på dåse til den slags småtterier ( men spar på det )

Jeg har en kompresser, men kan det godt gøre så at nålen den kommer til at køre godt igen?
Og jeg har hørt at det godt kunne være noget med tændingen, eller noget med at motoren ikke for stel?


Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Skrevet af Rasmus123432 på 29-11-2014 19:35

Jeg har en kompresser, men kan det godt gøre så at nålen den kommer til at køre godt igen?
Og jeg har hørt at det godt kunne være noget med tændingen, eller noget med at motoren ikke for stel?

Ja det hjælper ikke meget kun at rense nålen hvis du ikke renser det hul du stikker nålen op i. Og lad os lige være enige om at omtalte nål er den der lukker benzin ind i svømmerhuset.

 

At din motor ikke har stel forbindelse er noget vrøvl !

 

Med mindre du har været inde og rode i tændningen har det ikke noget med tændningen at gøre hvis der er gnist på tændrøret når du skruer det ud, sætter det i tændrørs hætten og holder det mod cylinderen, skulle der gerne komme en lille blå gnist. hold det nede med en skruetrækker, det kan godt kildre rimeligt ubehageligt i fingrene

 

 

 

 

 

Ja vi er helt enige om at det er den nål der lukker benzin ind i svømmerhuset.
Jeg har overhovedet ikke rørt tændingen. Og der er fin gnist på tændrøret.
Men nu har jeg jo flyttet den nål der sidder fast i gas kablet. Den kan du se i den video jeg sendte tidligere. Skal jeg så flytte den tilbage?
Min far mente jo at den fik for meget benzin så han sagde at vi skulle justere nålen så den fik mindre benzin i blandingen?
Det hjalp jo ikke så meget.

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!

Når du nu har fået renset nålehuset / røret, så fortsætter du videre op tag slangen af kaburatoren, og sæt et lille benzin filter imellem så benzinen skal igennem et filter før den når ned til kaburatoren.

Jeg går ud fra at det er en totaks motor, så du har vel husket at komme 2 % olie i benzinen. og var der gammel benzin i tanken hældte du den vel ud først.

Annonce
Ja ok så jeg skal puste med en kompressor og i hullet hvor nålen sidder og på nålen. Skal jeg så puste op igennem slangen også? Og der har nemmelig aldrig Været benzin filter på

og ja den er blandet sådan Ca med 2-3 % olie i

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!

Jaeh ! eller er det 4-5 % det er noget du skal være meget nøjagtig med, får den for meget olie vil den også hoste og have svært ved at køre. Olien har det formål at den skal smørre krumtappen cylinder siderne stemplet, det over skydende olie kommer med op i forbrændnings kammeret og skal forbrændes. Er der for meget olie bliver forbrændningen dæmpet ned og motoren har svært ved at løbe rundt. Omvendt ved for lidt olie der river du krumtaplejene cylinder og stempel op og stemplet sætter sig til sidst fast.

Og nej du skal ikke blæse op gennem benzin slangen, det har ingen god efekt.

Men jeg tror du skal prøve det her forum / webside hvor de ved væsentligt mere om tingene end jeg gør. www.puchvenner.dk

Ja men jeg har taget benzinen fra min buskrydder. Og den kørte fint med det. Og luft filteret er også rent. Og den går som sagt også fint i tomgang

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Ja ok. Tak for hjælpen

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis