hvor meget ville 350 kg sand dække

Hejsa

Næste sommer vil jeg lave en lille terrasse i mit kolonihavehus på ca 9 kvm. Ikke noget fancy eller noget, men bare en lille hyggekrog. Hvor mange kg sand vil i skyde på jeg skal bruge til dette? Det er noget med det skal være 10 cm dybt, og derefter sand ovenpå? Vil 350 kg være nok til det?

mvh Mads

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal du bruge 0,9 m3 og det vejer ca 1,7 ton af meteren. Bestil 1 m3 når du alligevel skal have.  

Åh ja. Med 350 kg kan du lave et to cm lag. Ja, 10 cm er normalt under fliser.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
12cm stabilgrus 0/32
2-3cm liggegrus 0/8

Også fliser oven på.
Stabil gruset ligges på af 2-3 omgange, og vibreres godt imellem. Ligge gruset skal ikke vibreres.

Google evt "lav terasse" eller "ny terasse" eller lign. så finder du hurtigt nogle gode artikler omkring det, der beskriver det hele rigtig godt. Så man slipper for at lave dumme begynder fejl, og tanke bommerter

Fandt lige denne. Der står lidt omkring hvordan http://www.danskbeton.dk/files/Servicebutik/Dansk%20Beton%20publikationer%20til%20servicebutikken/Bel%C3%A6gning/l%C3%A6gning%20betonfliser.pdf

Når du nu skal ud at hente mere materiale, kan du ligeså godt hente stabil grus til de nederste 8-10 cm. Jeg mener ikke at det behøver at være så indviklet på en lille terrasse. Men husk dog fald så vandet kan løbe fra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak for det. Kan godt se man skal køre en del gange med trailer så. Håbede egentligt på man kunne nøjes med en enkelt gang eller to:-/
Ja så skal det godt nok være en stor trailer hvis du skal nøjes med 1-2 ture :p Der er ikke andet for end at køre mange gange, eller få det leveret med en vogn. Selvom det er dyrt, når det er så lidt der skal bruges.
Prøv at sammenligne benzinpris, slid på trailer og indkørsel med trillebør med levering med kran i 1000 kg sække over hegnet

 

HÆ HÆ kommer til at tænke på en bekendt der har været 10 år om at lave en teresse på 5 m2. Al jord er båret væk i en spand et par gange om ugen alt sand båret ind i en spand et par gange om ugen. Fliser hentet på cykel en ad gangen o.s.v.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis