loftpaneler direkte på eksisterende loft?

Vil gerne have et lyst loft og ser at j&f har RT panel loft på 7mm til billige penge fra næste uge. Vil jeg kunne sætte det direkte ovenpå mit eksisterende loft ?
Se billede

På forhånd tak
Martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad består det gamle loft af?

LBL
Hvis det bare er et ca 12 mm fineret spånpladeloft er det ikke nok at hæfte i,havde det været et rustik loft var det noget andet,du bliver nok nødt til at sætte en forskalling op først du kan nøjes med en trekvart "som du monterer under hvert spær,men husk at loftdåser skal føresmed ned.Mvh.

LBL
Er det heller ikke nok hvis man så giver et par lange søm ved hvert spær? Alternativt kan det så bære et gibspladeloft?

Det der er galt med dine loftspaneler er at de er sømmet skjult, i en lille fer af spånplade. Hvis de sidder på forskalling, kan du jo forbedre det meget, ved at give dem en skrue i hver panel og hver forskalling.
Jeg er sikker på at gips loft er tungere.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Lille tastefejl... Skulle have stået et panelloft... Den her jeg har kig http://www.jemogfix.dk/butik/byggematerialer/trae__braedder/loftbeklaedning.aspx?pid=9034299&view=1

Jeg kan se i monterings vejledning, at de kan skrues op med et beslag, Eller skydes op med clips.

Hvis du kan opmærke dine forskalling, mme dem,så du kan ra kan du sagtens få det til at holde, Med en længere skrue i beslaget, Så skal du ramme


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fornemt... Siger tak for hjælpen i stedet for clips kan klammer fra en søm pistol så ikke gøre det?
Det er nok også det der er vist, Altså Klammer fra sømpistol, jeg brugte ordet clips som altså ikke er korrekt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Alternativt kunne I vælge at male det eksisterende loft, - kvalitetsmæssigt kan det blive en lige så god løsning, som mdf-panelerne med folie.
Arbejdsmæssigt er der måske lidt mere i det, men I er ude over problemet med, om det eksisterende loft/forskalling over den, nu også kan bære et ekstra lag loft-paneler.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også