Hulmursisolering af lejlighed på 3. sal

Hej LDS,

 

Jeg bor i en ende-lejlighed på 3. sal, og min ene stuevæg, og den ene væg i mit soveværelse har altså ikke en "nabo" og er derfor ganske kolde. Umiddelbart kan man jo lave indvendig isolering, men det stjæler nogle dyre kvadratmeter, så jeg kom til at tænke på, om man kan lave hulmursisolering af en mur på 3. sal?

Umiddelbart tænker jeg at det godt kan lade sig gøre hvis man sprøjter noget ind i væggen så al isoleringen ikke bare falder til bunds hos stueetagen, men kan det gøres indefra, og kan det overhovedet betale sig?

Edit: Det skal lige siges at bygningen er fra 1897, med dertilhørende byggemæssige skavanker.

 

/Picarro

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Teoretisk vil du jo kunne hulmursisolere din væg, hvis der er en hulmur... det er ikke nødvendigvis er tilfældet i et så gammelt hus.
Og måske der er så smal en hulmur det ikke giver nogen egentlig isolering!

Når det så er sagt vil en hulmursisolering ikke umiddelbart kunne laves "punktformet" det er hele muren eller ikke nogen!
Så du må have ejeren / ejerforeningen med i projektet hvis det skal laves.
Er det en ejerlejlighed er der nok også et og andet med det er en del af huset som ejerforeningen stårfor vedligeholdelsen af og dermed reelt også skal give lov til at ændre....

Så det korte af det lange er nok at med mindre du kan overtale ejeren, eller ejerforeningen til en generel isolering, så er der kun den indvendige isolering der reelt er mulig i dit tilfælde.

MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis