Hulmur isolering med murbatts

Jeg har et hus fra 1977 hvor hulmuren er isoleret med 75mm. murbatt.

Energimærkningen skriver således:
"hul mur er 30 cm isoleret med 75 mm murbatts. Bagmur som 10 cm letbeton"

Så spørgsmåler er om murbatts med tiden falder sammen? Og kan det betale sig at få hulmursisoleret med ny papiruld?

Mvh

Thomas

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde de ikke umiddelbart gøre så jeg vil mene du skal lukke øjnene og komme videre. Men en termografering vil måske kunne give et indtryk af det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Enig med Fiaght

Nurbats falder ikke sammen med mindre de bliver hårdt behandlet - og det gør de næppe inde i muren.

Og tage dem ud ? det kan du jo ikke?

Termografi er sikkert glimrende til at finde hvor det BEDST kan betale sig at isolere - kuldebro - dør - vindue - steder under taget uden isolering - Hvis du finder steder med meget lidt (eller ingen) isolering, så er det dér, hvor det bedst kan betale sig at forbedre.

MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
Måske kræfterne er bedre givet på dit loft eller overetage hvis det er for at isolere bedre...
Man kan ikke blæse noget ind i en hulmur hvor der i forvejen er "fyldt op".
I min hulmur er der desværre for mange år siden lagt noget polystyren væske ind som skulle skumme op og danne en slags flamingo. Lidt ligesom bygge skum, bare meget mere tynd i opbygning. Når jeg har haft adgang (skifte vinduer) og får lidt i hånden, er det næsten kun et lille pust så er det i stykker. Jeg tror ikke at man kan blæse noget andet ind, da det vil spærre for en ordentlig indblæsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok. Jeg takker for alle svar.
Jeg synes du skal ringe til en en fagmand. Det gjorde jeg og han kom ud og borede i mine fuger flere steder for at vurdere om det kunne svare sig at hulmursisolere. målte og kiggede med sådan et kamera. Fortalte og forklarede. Ganske gratis. Han lavede et godt tilbud og jeg fik det lavet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis