Ventilator kører på fyr konstant

Hej Alle,

Jeg har for nylig bemærket, at udstødningsgas ventilator på vores gasfyr kører konstant (24 timer). Hvilket gør en temmelig irriterende støj. Skulle det ikke bare være, når fyr brænder?

Fyr er en Bosch Europur fra ca. 2005

Håber i kan hjælp!

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke at jeg har den store forstand på gasfyr ud over at rense brænderen og påfylde vand. Men som du skriver virker det lidt underligt at ventilatoren køre hele tiden, jeg vil mene at den skal starte lidt før fyret går igang og stoppe lidt efter det har været igang. Hvornår har du sidst haft service på fyret, måske det var tiden nu !

Tror faktisk ikke han har læst mit svar endnu, du ved der findes menesker der kaster bolde i luften, men glemmer at gribe dem når de kommer tilbage.

Er lidt interesseret da jeg har samme fyr som opfører sig på samme måde
aldrig har lige overtaget huset så er ved at lære fyret og kende og kunne godt tænke mig at vide om det er normal opførsel at udsugning/ventilatoren skal kører konstant selvom den ikke varmer.

Så var det nok en rigtig god investering at få det gjort snarest muligt, det er ved lov at det skal gøres en gang årligt. Hvor alle gasrør ventilet og fyret gennemgås for eventuelle lækager og diverse målinger foretages. Du vil ved den lejlighed kunne stille spørgsmål som du er i tvivl om, et gas fyr er noget der skal respekteres meget højt.

Ved en læk vil du have svært ved at lugte det for det ligger sig ved gulvet og når blandnings forholdet er tilstede kan det ekplodere med meget voldsomme følger.

Ved et olie fyr sker der ikke det store ved at det lækker lidt, det brænder først når temperaturen ved gulvet er høj nok.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Håndværkeren. Naturgas lægger sig ikke ved jorden, da det er lettere end luft. Men flaskegas gør.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis