Ventilator kører på fyr konstant

Hej Alle,

Jeg har for nylig bemærket, at udstødningsgas ventilator på vores gasfyr kører konstant (24 timer). Hvilket gør en temmelig irriterende støj. Skulle det ikke bare være, når fyr brænder?

Fyr er en Bosch Europur fra ca. 2005

Håber i kan hjælp!

Hej Alle, Jeg har for nylig bemærket, at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
1 er det ikke en "udstødningsblæser" men en friskluftblæser, til forbrændingen og den skal kun køre lidt før fyr starter og lidt efter.
2. naturgas er lettere end luft og der er sporegas i(lugter lidt af prut) som LL1 skriver.
3 Med mindre loven er lavet om er det ikke lovpligtigt et få tjekket sit gasfyr/gasledning, hvor det tilgengæld er lovpligtigt at få tjekket sin skorsten til oliefyr/pejs
Køre blæseren konstant er der uden tvivl noget galt og vil kraftigt anbefale at du får lavet service på dit fyr. Den forrige ejer har sikkert lavet noget "fusk"

it is better to burn out than to fade away
Skrevet af LL1 på 21-01-2015 09:04
Håndværkeren. Naturgas lægger sig ikke ved jorden, da det er lettere end luft. Men flaskegas gør.

Nå det troede jeg kun var den gamle bygas, der var fremstillet ved at opvarme kul. Der var lufttig !

 

 Flaskegas er så vidt jeg ved et produkt fra olie industrien, hvorfor er natur gas så ikke samme slags. Det er da noget der findes i forbindelse med olie !

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 23-01-2015 00:39

Nå det troede jeg kun var den gamle bygas, der var fremstillet ved at opvarme kul. Der var lufttig !

 

 Flaskegas er så vidt jeg ved et produkt fra olie industrien, hvorfor er natur gas så ikke samme slags. Det er da noget der findes i forbindelse med olie !

 

Nu er det en del år siden jeg tog mit gascertifikat. Så jeg kan ikke lige huske kemien i det,men flaskegas er den eneste gas som er tungere end o2

 

 

 

 

 

 

 

 


it is better to burn out than to fade away
Hvad er naturgas?
Naturgas stammer fra plante- og dyrerester. Naturgas er lettere end luft, usynlig og helt ugiftig. I sin reneste form er naturgas helt lugtfri, men for en sikkerheds skyld bliver det tilsat stoffet Odorant, så eventuelle utætheder kan opdages på lugten. Dansk naturgas indeholder ca. 89 % metan, som igen består af kulstof og brint. Ved forbrænding af naturgas dannes hovedsagelig vand og kuldioxid.


Kilde: http://www.natureenergy.dk/privatkunder/derfor-naturgas/

it is better to burn out than to fade away

Der må være forskel på lands delene hvad angår tvungen service på gasfyrs instalationer, da jeg boede i Sønderborg i en lejlighed var ejeren tvunget til mindst en gang om året at få udført et sevice tjek. Men måske det kun gælder for udlejnings ejendomme ?

Og jeg var da glad for det blev gjort, for ejeren var af den type at det ikke måtte koste penge at leje lejligheder ud.

Jeg fik også stoppet det pause start fyret var indstillet til. Det tændte op hver gang der var gået under 3 minutter for så at lukke igen kort efter, sevice manden mente at det betød jo mindre, men jeg mindede ham om mange bække små !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis