Rep. af skruehuller i nye vinduer

Hej Alle

 

I forbindelse med renovering af huset har jeg monteret nye vinduer, disse er monteret med skruer gennem karmen og jeg vil gerne have fyldt/dækket disse huller på den pænest mulige måde uden at skulle til at male hele vinduet. Findes der en filler eller lignende som kan bruges eller skal jeg ty til "klistermærker"?

Vinduerne er malet i Ral9010 fra fabrikken (Velfac)

Håber der er en der har en god og "usynlig" løsning

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg fæstner karmen til muren i falsen, på den måde bliver karmskruerne kun synlige når vinduerne er lukket op.

Du kan købe nogle dæk knapper til at sætte over skruehovederne, som er designet til formålet.

Eksempel:  Farven (ral 9010) torx 25  

Kan du ikke vedhæfte et foto der viser din udfordring, fotos "siger meget mere end det skrevne ord"

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej Maskinsnedker

Der har desværre ikke været muligt at montere dem i falsen, dels pga at nogle af partierne er store faste vinduespartier og også en skydedør.

Jewg havde håbet at der var en løsning med filler eller lignende som kunne gøre hullet næste usynlig, ellers må jeg "nøjes" med dit forslag - Tak

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du skal da ikke lade dig nøjes med, synes jeg du skal/må da ha' lavet det pænt, det andet ville du aldrig blive glad for.

Selvfølgelig kan det spartles/pudses/males, men så får du en lidt større rep. som ikke blir' pæn på/i dine nye vinduer.

Har du et såkaldt forstner bor? (du kan google det og se billeder af disse)

Så kan du bore ud over skruehovedet (undesænk f.eks. 15 mm) og luse ud efterfølgende med en' prop i samme Ø som forstnerboret.

Du får derved en pæn afslutning som meget nemt kan males.

Jeg har så jeg kan lave 15/20/25/30 & 35 mm Ø propper og tilsvarende bor.

Eks: 25 mm Ø prop og forstnerbor (th.) Mahoghni.

 

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det er sjældent at at et problem bliver mindre af at bore det større. Hvis det er indendørs ville jeg bruge lidt hvid acryl fuge, måske af 2 omgange hvis det synker, det skal være plan. Så kan man pletmale det i den rigtige farve. Der behøver man ikke at slibe, kun tørre overskydende acryl væk. Ofte er der en lille rep. bøtte med når man får leveret vinduer. Og ja:  det kan ses,  men hvide propper kan ses meget, udlusning kan også ses, hvis ikke hele vinduet skal slibes og males om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Letvægtsfiller ses næsten ikke, men bliver jo hurtigere snavset end den malede flade, så bør lige duppes over med rep maling.

Ellers er klæbeknapper klart de mindst synlige, koster ikke meget og nemme at bruge, kan endda også duppes over med farve, hvis man ønsker en 100% farvematch.

http://www.bygmaonline.dk/shop/daekknap-plast-selvklaebende-8270p.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også