Skifte tag på tilbygning.

Jeg er kommet til at sige ja til at skifte et tag på en tilbygning. Der står vaskemaskine men er vist ikke egentlig opvarmet.

Der er nu pandepladerpå med isolering under.

Jeg havde forestillet mig et undertag af måske OSB-plader og onduline-plader på (det SKAL være billigt).

Er der en isoleringsgrad, der skal overholdes eller andre ting.

mvh


 varmetossen

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jamen Klaus, du ved da godt at OSB plader og spånplader ikke dur i forhold til et tag, Ondoline plader kan opsætte på lægter med max. 50 cm. afstand. Der skal så under tag på også og er det beboelse, skal der være 300 mm. isolering.

Hej.

Jeg er på fremmed grund,da jeg er metaluddannet men har dog den erfaring at man slet ikke kan sammenligne OSB-plader og spånplade. Måske OSB og krydsfiner hvor jeg mener at OSB er væsentligt billigere, men vi er i høringsfasen.

mvh


 varmetossen

Hvorfor ikke OSB?


 Certificeret Statiker

Af den simple grund at det stadig er en form for spånplade, der har let ved at optage fugt og baldne ud.

Men det er ikke så længe siden jeg mener at Orla Nautrup skrev at man anbefalede brædder i stedet for tag krydsfiner. Men OBS plader duer altså ikke !

Nu vrøvler du sku' igen "Håndværker"!

Skriv om noget ved noget om - eller sæt dig ind i tingene, du villeder istedet for at vejlede. OSB plader, kan lige som krydsfiner, godt fået i vandfast. Idag bruges primært OSB plader til fast undertag.

/K

Annonce
Det er udtalelser som det her der underminere troværdigheden i dine indlæg!

 Certificeret Statiker

hej.

Ok, jeg tror planen holder

mvh


 varmetossen

Man kan sagtens bruge OSB eller Krydsfiner plader.
De skal bare kunne overholde kravende til både brandkrav, fugt påvirkning og bære evne. træfugtighed, fugeafstande, sømning, oplægnings mønster, materialekrav, mv.