Ændring af afløb under køkkenvask

Hej LDS'ere,

Afløbet under køkkenvasken i min lejlighed er udført af en klamphugger af 1. grad. Både vaskemaskinen og opvaskemaskinen slutter til det, og er sat sådan til at det brugte vand fra vaskemaskinen nogle gange skyller en tur op i håndvasken, inden det ryger tilbage ned i afløbet. Ud over dette er rørføringen faktisk bare enormt uhensigtsmæssig.

Nu er spørgsmålet så, må jeg godt selv ændre i rørføringen, sålænge det bare er plastikrør med skruesamlinger, og jeg ikke ændrer på tilløb til faldstamme osv? Altså alene et spørgsmål om at købe nogle andre rørvinkler og lige skrue det "om-igen" så det ikke længere ligner noget der er løgn?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja set må du gerne, til mange komplette vandlås pakker til køkkenvask afløb der formonteret en afløbsstuds til vaskemaskine hvis der er det på din så kunne der været noget amdet i vejn, kan du uploade et billede ????
Problemet er, at der kun er sat een studs på som opvaskemaskinen bruger. Vaskemaskinen som står til den anden side kører på en studs der sidder i den firkantede plastikkasse som er monteret lige under afløbet fra vasken. Afløbet fra opvaskemaskinen sidder ca. 20 cm længere nede af røret, og der er ingen problemer med vand fra den. Jeg har allerede fundet en løsning, jeg skal blot skifte fra en enkelt studs, og så til sådan en her fætter: http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenvaske-Koekkenvandlaase--Geberit-PP-slangeforskruning,-dobbelt-293222.html

Så kan begge slanger ryge på afløbet lidt længere nede, og så slipper jeg for vaskevand i håndvasken.
Lige et tillægsspørgsmål også. Må man gerne selv skifte vandhaner, eller kræver det at man er VVS'er? For så kan jeg lige så godt skifte den gamle slidte hane når jeg nu skal ned under vasken..

Hvis der sidder haner du kan lukke (f.eks. balofix) er det ikke noget problem.

Det er bedst at afløbsslanger sidder helt inde ved bagbeklædning, og op under vasken. Så fylder de mindre i skabet og de kommer ovenfra og ned i din dobbelt tud. Så er der mindre risiko for at de smider vand baglæns ind til hinanden. Det vil dog ske hvis vandlåsen ikke har fuld gennemstrømning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis