Glasvæv

Hej.
Vi er et ungt par der lige har købt vores første hus. De tidligere ejere har opsat glasvæv i alle rummene, men har ikke fjernet alt gammelt tapet under og der er en del luftbobler tillige. Vi vil jo gerne have vores vægge glatte og overvejer nu:
1. At fjerne det gamle væv, men er i tvivl om, om det kan dampes af, som alm. tapet, eller
2. at sandspartle alle væggene eller
3. åben for alle forslag
Håber at der er nogen der kan hjælpe. smile
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Tillykke med huset, det lyder som noget klamp, de forrige ejere konsulterede vist ikke dette forum før de satte glasvæv op.
Jeg har mange gange afdampet alm tapet, det er ret enkelt. Maskinen lejes typisk hos farvehandleren.
Glasvæv er straks værre, mig bekendt et det ikke muligt at afdampe, har dog aldrig prøvet.
Hvis glasvævet er sat op helt eller delvist på gammelt tapet er der dog en mulighed for at afdampning alligevel kan komme på tale, idet man så afdamper gennem glasvævet (husk at perforere glasvæven godt).
Endelig er der den mulighed at det hele sidder så dårligt at det kan rives ned uden noget egentligt forarbejde.
Der er som jeg ser det faktisk kun at prøve sig frem.
Hvad er underlaget? afdampning på f.eks gipsplader er ikke nogen god idé
Hvis væggen skal være glat, skal I ud i et større arbejde med altså først minutiøs afrensning, derefter spartling gange flere og til sidst vil glasfilt være på sin plads.
Personlig ville jeg nok overveje om et tapet , evt lidt grovere glasvæv i nogle af rummene kunne accepteres, i så tilfælde er forarbejdet med væggen ikke så stort (læs: små ureglmæssigheder ses ikke)

Go´ arbejdslyst

mvh Anders Kruse
Hej ARA

Brug evt. "søg" øverst på siden og skriv glasvæv - så kommer der et par du også bør læse bl.a. fra juli 2002 om nedtagning af glasvæv.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis