befordringsfradrag

hejsa

jeg får befordringsfradrag. Da jeg i september måned flyttede opgav jeg til skat at jeg ville arbejde 20 dage resten af året, men jeg har arbejdet langt mere. Skal jeg selve rette det på forskudsopgørelsen 2014, eller finder skat selv ud af det?

mvh Mads

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej navne bror 

Befordrings fradrag kender skat aldrig hvorfor du selv skal oplyse det her til marts..

så husk at føre nøje logbog over antal arbejdsdage du har så du kan regne det præcist ud.

Mvh Mads


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det er meget korrekt svar, men det hedder slutopgørelse den du får til Marts.
Det du kan nu, er måske at rette forskudsopgørelse for 2015, hvis du har en viden om befordring i 2015. Men er det et lille beløb, er det måske rart at lade være, og så få lidt uventede penge tilbage, i 2016 også.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det hedder nu Årsopgørelsen, hvis vi skal "mundhugges " elmand :-)

Men det er vel forskudsopgørelsen 2014 der spørges til om han skal rette. Spørgsmålet går jo på det arbejde han har haft fra september og resten af året, hvor han i september troede det kun blev 20 dage.

McDuck du behøver ikke rette forskudsopgørelsen, det er vel ikke de store beløb vi taler om. Hvad der er mere vigtigt, er at du får hele dit befordringsfradrag for 2014 skrevet op selvangivelsen for 2014, når du indberetter til den i marts 2015.

Du bør så nu overveje, om din forskudsopgørelse for 2015 er korrekt mht dit forventede befordringsfradrag for 2015 og rette forskudsopgørelsen for 2015 nu, hvis der er ændringer.
Lige en kommentar: Det er meget let at rette forskudsopgørelsen for 2014 med de rigtige kilometer (på skat.dk) og dermed få befordringsfradraget korrekt i år. Så der er ingen grund til ikke at gøre det og spare de penge.

Men uanset hvad skal du også gøre det på næste års forskudsopgørelse, for skat bruger nemlig 2013 som udgangspunkt for 2015.

Mvh. AllanE
"Transport på ejerpantebrev" ?!??


Mvh. AllanE
Rigtigt svar men i forkert tråd - beklager :-)
Jeg takker mange gange :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis