lukke redskabsskur

Hejsa

min kæreste og jeg vil til næste forår renovere vores kolonihavehus, og er derfor ved at finde ud af helt præcist hvordan vi skal gribe tingene an. I dette redskabsskur vil vi lave et soveværelse. Vi vil isolere med 50 mm, og lave en dør ind til stuen. Men vi er lidt usikre på hvordan vi får lukket døren her. Der skal selvfølgelig cement i bunden, men hvordan lukkes døren? Jeg tænker mest på hvordan man får de bjælker man vil bruge til at stå fast ved jorden?

mvh Mads

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke hvad du mener med bjælker? Altså bjælker til hvilket formål?

Regner i med at skulle sove der i de kolde tider os?

Mvh. Christian M
 

Hejsa

Det er nok også lidt dumt formuleret. Der hvor døren er skal lukkes, så der kommer en væg istedet for en dør som der er nu. Vi har ikke tænkt os at være der i kolde tider, så det er kun til sommerbrug. Det eneste var måske en enkelt weekend i løbet af vinteren. Håber det opklarede lidt hvad jeg mente?

mvh Mads

Er der ikke en lodret stolpe i hver side af døråbningen?

Så banker du nogle stykker træ i passende størrelse på tværs, så du har noget at fæste yder og inder beklædningen på. Du må jo lige lure hvordan soklen er på resten, men der er sansynligvis ingen. Hvis det står direkte på fliserne, får du nok lidt en udfordring.

Du skal vel også have lavet gulv, hvordan er nivuet i forhold til det i huset.

Har du overvejet at beholde redskabsrummet, og så lave en lille tilbygning?

Der er en stolpe i hver siden, så det er egentligt rigtig at det kan bygges op med det. Jeg tænker også hvodan det lukkes nede i bunden, så eks vand ikke løber under osv. Jeg regner med at niveauet fra hus og til skuret kræver et enkelt trin ned, men det er jeg lidt usikker på. Vi havde snakket om at beholde redskabsskuret, men problematikken er at man må maks have 50 kvm beboelse. Hvis vi byggede til, så ville vi overskride de 50 kvm.

Hvis du forventer et trin ned, Kan du i stedet lave hæve gulvet i redskabsrum/sovevær. Så får du ingen trin ned, og der kan ikke løbe vand ind over gulvet. Men der skal naturligvis også tænkes på loftshøjde.
Som jeg ser tykkelsen på den bjælke der over den grønne sprøjte, kan isolering blive mere end 50 mm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Så man kunne godt bygge et skelet op af træ, så gulvet blev hævet og derefter cement på gulvet. Er det den måde man kan hæve gulvet på?

Hvis du mener et træskelet til at bære beton, så er det ikke den rigtige måde. Det er enten træ eller beton
Det var mere et lag flamingo plader/ rockwool bats og så beton over jeg tænkte. Men der skal jo også laves lidt sokkel. så vandet holdes udenfor. Terræn forhold skal også tages i betragtning. Løber det altid væk fra huset er problemet jo ikke så stort.
Er du mere til træskelet, så skal der stadig isolering under, og så enten trægulv eller gulvplader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis