"Fast" installation af vaske/tørre/fryser

Hej lds

Jeg har lige brug for lidt elektrikerhjælp

Jeg har tænke mig at gøre følgende:

Der kommer et kabel med 5 leder op af gulvet, hvor det pt er samlet løst med samlemuffet i en dåse. Det er kun vaskemaskinen der er tilsluttet nu.

Jeg vil så købe sådan en her (eller lign)
http://www.elvvs.dk/p/daase-forgren-kvik-16-25mm2-k-92-191068/
(De ledninger der komme op er ret tykke, så måske jeg skal have noget kraftigere)

Derefter vil jeg tilslutte vaskemaskine/tørretrumpler/fryser.
 

Jeg vil koble alle jord sammen i en muffe - alle 0 sammen i en anden muffe - også hver apparat til fase 1-2-3

Er det lovligt? og må sådanne maskiner godt tilkobles uden afbryder?

Hej lds Jeg har lige brug for lidt... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal love for at svampebob07 `s tråd er kørt af sporet. Fra at han var på vej til at købe en 16-25mm2 samledåse eller større.
Jeg håber at han kan suge nogle guldkorn ud af det der er skrevet. Jeg stempler ikke alt ældre installation som noget klams. Men når man ser billeder hvor ledninger er trukket ud, ser det naturligvis ikke færdig ud, men systemet er dog en meget almindelig installationsform. Om det sidder i et panelunderlag, JAUS eller anden moderne dåse, ændrer ikke på kvaliteten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja !! tråden er løbet løbsk det gør mange tråde , jeg synes bare at jeg ville bruge lejligheden til at få elfolk til at tænke over hvad de rådgiver diverse karl smarter - kloge åge og alle de andre der tror at det er bare lige..........måske skulle vi oprette en ny tråd hvis der er behov for en debat angående elarbejde , hvad er forsvareligt og hvor langt skal vi gå............


   elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis