malebehandling af MDF plader?

Hej med jer.

Skal have lavet nye døre til mit skab, og her tænker jeg på at anvende MDF plader der så skal males hvide.

Hvilken malebehandling er den rigtige? Jeg regner emd at slutte af med at rullen malingen på, men hvilken grunder starter man bedst med?

MVH Njord

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg brugte spærregrunder i 2 lag, inden toplagene, fordi jeg havde det stående 

Det er jo rimeligt nemt at rulle på mdf på fladerne, men det kan godt være at jeg ville give "endetræet" et par lag mere, for at være på den sikre side, så jeg tror også at almindelig grunder er god nok. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja alm. grunder, gem spærregrunderen til en dag man for brug for det. Den er lidt dyr. Jeg har lavet en del låger, dog malet med malerpistol. Som der står er enderne problematiske, flere end 2 lag. Men det bøvler møbelindustrien også med. De er aldrig helt glatte.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Man kan enten montere en tynd liste, på endetræet som så kan spartles ud på på fladen, så man opnår en flot kant, eller endetræet kan spartles direkte, men så er den mere moddtagelig for stød og slag.

Hej.

Jeg overvejer faktisk lidt at skifte om fra MDF til en krydsfinerplade...
At der evt kommer en smule åretegning vil være "ærligt" men er det nemmere at male en krydsfinerplade ordentligt??
Igen er kanterne sikkert den største udfordring

MVH Njord

MVH Njord

Jeg vil sige det er meget svært at male xfiner i forhold til mdf, og her er kanterne endnu mere umuglige at få pæne.

Jeg ville bruge mdf, og skal det være rigtigt fint, så lav nogle kanter af træ og sæt på. De skal jo ikke være mere end en 3-4mm tykke, for at du kan lime dem fast, og hurtigt kan slibe kantene med når limen har sat sig.  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også