Montere ventilator i loft (gipsplade)

Hej,

OBS: Spørgsmålet går ikke på det elektriske ;-)

Jeg står og skal til at forsøge at få sat en ventilator op i badeværelset. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg bør montere den, når der er opsat gipsplader i loftet. Jeg er på forhånd bekymret for at bore ud til rawplugs, da der ikke så langt fra skrue-hul til ventilator-hul, så gipspladen måske revner:

Kan man evt skrue skruerne i direkte i gipspladen - UDEN at bruge rawplugs, eller?
Venlig hilsen
Bays

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Print skabelonen ud og tape den fast der hvor ventilatoren skal være.
Hvis ikke du har så stort et kop-bor, så borer du med et lille bor hele vejen rundt i periferien af den cirkel som udgør hullet til ventilatoren.
Når du er hele vejen rundt, kan du skære hullet fri med en hobbykniv.
Skruehullerne ville jeg bor for, så det passer med en gipsplug - det kan du sagtens.
Din største bekymring derimod, bør være om du rammer noget forskalling, eller endnu værre et spær - for så bliver det svært at få plads til ventilatoren.
Du kan få en detektor som afslører kabler, træ og metal bagved lofter og vægge.
http://www.harald-nyborg.dk/p2460/3-i-1-detektor

Alternativt kan du måle ud, og kravle op på loftet, og undersøge hvor du kan bore hullet.

Til fastgørelsen ville jeg bruge driva skruer, (du kan sikkert finde dem andre steder også) da de er sindsygt nemme at arbejde med og holder fantastisk godt i forhold til så meget andet på markedet. 

Og andre har givet dig en fin forklaring på selve hullet til ventilatoren   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis