Bundprop/rist til køkkenvask

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed - hvilket er skønt!

I køkkenvasken sidder der en bundprop (som vist på billedet)

Den skal betjenes manuelt - altså, jeg skal selv trykke den ned, hvis jeg vil stoppe vandet i at løbe ud ad vasken, men har det problem, at den hele tiden lukker helt i, så vandet ikke kan løbe ud ad vasken. Jeg har rengjort den og forsøgt at indstille (dreje) på den cylinder, der skal ned i hullet i afløbet. Kan sådan en blive slidt eller gør jeg et eller andet helt forkert. Det er ikke noget problem at få en ny bundprop, men den koster omking 200-300 kroner, så hvis det bare er mig, som gør noget forkert, er det jo ånsvage penge at bruge. Kan I hjælpe mig?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes flere størrelser af "tappen" på bundpropperne, så det kræver lidt detektivarbejde at finde den rigtige.

Alternativt kan du gøre som vi gjorde i flere år (da vi havde en gammel vask) at vikle en elastik omkring "tappen" så den ikke falder ned, men det betyder så at du ikke så let kan "lukke" for vasken  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej PinkHenrik

Tak for hurtigt svar - det er hermed gjort, og da jeg ikke har brug for at stoppe vandet i denne vask, bliver det nok en "længerevarende midlertidig løsning". Det virker i hvertfald perfekt

Selvtak, fint at du klarede den.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis