Hvordan fjernes misfarvning af tekstiler efter skimmelsvamp?

Hejsa,

Med Rodalon har jeg netop 'dræbt' skimmelsvamp på nogle tekstiler (barnevogn), men misfarvningen synes helt uforandret.

Hvordan fjerner man denne misfarvning?

På forhånd tak for svarene.

Mvh.

Hjemmemekkeren.


Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lille Spørgsmål ? Vil du virkelig lade et lille barn opholde sig i noget hvor der har været skimmel svamp og som nu er behandlet med rodalon

Hej Jørgen,

Interessant spørgsmål, du stiller. Hvad begrunder du det i?

Det er anerkendt af mange uafhængige, kompetente instanser, at Rodalon dræber skimmelsvamp. Mener du ikke, jeg kan antager, at skimmelsvampen er væk fra barnevognen, efter jeg har vasket det med Rodalon?

Efter jeg vaskede barnevognen i Rodalon, har jeg skyllet den tre gange i rent vand. Ikke bare i betydningen bruset eller spulet, men dykket ned i et kar. Mener du ikke, at jeg kan antage, at de sidste rester af Rodalon er væk fra barevognen efter disse tre gange skyl?

Rodalon anbefales af flere uafhængige, kompetente instanser til bl.a. rengøring af køkkener, tøj og møbler, som mennesker som bekendt også kommer i nærkontakt med. Flere af disse genstande kan ikke dykkes ned i et kar og gennemskylles, men kun overbruses eller aftøres med klude skyllet i vand. Mener du ikke, at min skylle-proces er mindst lige så god, og at niveauet af rest-Rodalon derfor må antages at være mindst lige så lavt i min barnevogn?

Selv den koncentrerede Rodalon er ikke mærket med 'dødningehoved' eller lignende. Det har været umuligt for mig at finde noget om, hvor farligt koncentreret Rodalon er, men det er næppe voldsomt farligt, når det ikke er mærket som sådan. Mener du, det er en forkert antagelse?

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren

Det er muligt at rodalon ikke er skadelig*, men skimlen, og den har desværre den egenskab at den kan trænge ind de mest finurlige steder og være meget skadelig.

* Det er muligt at der siges at rodalon ikke er skadeligt for menesker eller dyr, lad os se hvad de siger om 10 år.

Da man opfandt roundup sagde man også at det kun var skadeligt for grønne planter og det forsvandt af sig selv når det havde gjort sin virkning, den antagelse har man så senere fundet beviser for at det nu er ved at trænge ned i vores grundvand og så er det pludselig blevet farligt.

Det er så bare min mening om tingene.

Jeg ville nu ikke være så skræmt ved at bruge barnevognen efter den behandling du har givet den. Lyder meget fornuftigt i mine ører.

Mht misfarvning, så er vejen frem nok en omfarvning. Tekstilfarve kan købes i hobbyforretninger som eks. Panduro. Vær opmærksom på, at farve nemt han trække igennem og farve indtræk på indersiden, så kan yderbetræk og inderbetræk skilles før maling vil det være hensigtsmæssigt.

Jeg mener at vide at selv vore bedstemødre brugte Rodalon. Så den der med "se bar om 10 år" det er forlængst overstået. Og så den der med " vil du virkelig lade dit barn - - - - " uden at kunne komme med bare en enkelt gram konkret. Det er næsten ligesom at spørge manden:" banker du stadig din kone" Er svaret nej, så har han altså gjort det, er svaret ja så- - -

I min søgen på beviser i denne sag, stødte jeg på spademanns leksikon. Det er da griner http://spademanns.wikia.com/wiki/Rodalon


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
brug bagepulver, bruger jeg selv til rigtig mange ting... ;-)

her er link http://samvirke.dk/mad/raad-og-tips/ting-kan-bruge-bagepulver.html

Bruger den til mine afløb og bruseniche med stort held... ;-)


Med venlig hilsen


@nn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også