Frisluftsventiler: Nødvendigt med 5 huller i sokkel?

Vi har et projekt kørende, hvor vi får lavet omfangsdræn med isolering. Halvdelen af kælderen er gravet op og der er lagt isolering og gulvvarme. Det skulle give et rigtig fornuftigt indeklima i kælderen.

Vi er dog også blevet anbefalet udluftningshuller, men er i tvivl om det overhovedet er nødvendigt. 

Vi er blevet anbefalet at få boret 5 huller (med diamantbord i soklen). Et i hvert rum i kælderen. 

Men er det nødvendigt? Der er i forvejen små udluftningskanaler i vinduerne. Vil det ikke være dyrt for varmeregningen?

Hvis vi skal have dem lavet, hvad vil I så anbefale at sætte i disse huller? Ventiler, udsug, indsug ??

 

På forhånd tak!

 

Mvh, Kasper

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JEg vil mene det er nødvendigt uden tøven. Det er ikke nok med dem der i vinduerne.

Det giver komfort så det er til at være dernede nu når i har valgt at lave gulvvarme. Det koster måske lidt på varme regningen men det vil jeg mene en kælder altid gør

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Uden at have set en grundplan, så skal I bare sørge for at have nogenlunde lige mængder indgange til jeres udluftning. Umiddelbart ville det give mest mening at trække frisk luft ind i den ende af kælderen som bruges til eventuel beboelse/ophold, og så lade den blive suget ud gennem den ende der er bryggers eller lign. Så har man altid frisk luft i opholdslokalerne.

Ok, tak for jeres svar. Jeg har fået lavet de 5 huller og laver en enkelt fugtstyret udsuger.

Mvh. Kasper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis