Smålighed

Bare til omtanke...

De store koncerner med deres mærkevarer etc. kender ingen grænser for smålighed. Billeder af LEGO-figurer m.m. kan faktisk resultere i ballade med opretshaverne.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja utroligt med de store. Jeg så at Arla var efter en eller anden tøjforretning der solgte T-shirts med mathilde cacao logo på. Gratis reklame til arla, men den gik ikke. De vil åbenbart ikke have noget gratis.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er det nu også rigtigt?

Hvis man har skabt et produkt/navn, vil man vel gerne selv styre i hvad retning man ønsker det skal gå.

Ville I ikke blive forarget, hvis man brugte LDS'-navnet på en nedstyrtet villa, noget makværk eller på kondomer, når vi prøver at køre denne side seriøst? - Jeg ville.

Så helt så tosset er det nu ikke, men måske man skulle vurdere fra sag til sag, og her er nok problemet, når man er kommet i deres størrelsesorden (Lego/Arla) har man ikke tid til at holde flere mennesker beskæftiget med noget sådant, og der skal jo også lige laves en juridisk aftale, for accepterer man noget der bliver en dille uden at protestere, har man mistet retten på et tidspunkt.

Bare lige for at fortælle, at det måske ikke er helt så tosset at gribe ind tidligt.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg er sikker på at det ikke egentligt er ond vilje men praktiske juridiske betragtniknger der gør at man ikke ønsker produktet/navnet brugt til andet end egne produkter og i egne rammer.

For hvis man ikke holder stien ren kommer der en betragtning om at man ikke har passet sit varemærke osv og det kan gøre at man mister retten til det.

Et eksempel som skulle være rigtigt.

Et materiale vi nok alle kender lidt til NYLON.
Oprindeligt var det et registreret varemærke men blev efterhånden en handelsbetegnelse for plast af typen "polyamid" og i folke munde er der jo ikke mange der ved hvad "polyamid" er men omvendt kender alle jo Nylon..

Så helt forarget er jeg heller ikke.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Jeg må næsten gå ud fra, at det er min lille LEGO-mand, der er årsag til denne lille debat, så her er mit bidrag smile

For det første tvivler jeg på, at LEGO vil gribe ind over for denne "brug" af deres produkt - hvis de gør fjerner jeg straks figuren - hvis ikke Jørgen når at gøre det først :wink: Jeg har også hørt om, at LEGO har grebet ind over for misbrug af deres varemærke, men det var altså "udstillinger" på nettet, med LEGO-mænd, der dyrkede bizarre former for sex eller rullede kæmpe-joints. Hvorvidt det er blevet til retssager ved jeg ikke, men jeg kan godt forstå, at de griber ind. At Arla beskytter deres varemærke mod kommerciel udnyttelse er endnu mere forståeligt - hvis de ikke gør det mister de retten til mærket!

I øvrigt er nylonhistorien ikke enestående. Det samme gælder for en række af "store" opfindelser (fx Flamingo, eller "Xerox", der i USA er synonymt med kopi), hvor et bestemt varemærke har været dominerende; varemærket bliver synonym med produktet. Det giver selvfølgelig god reklame i starten, men når sammenhængen er tilstrækkeligt fasttømret mister den oprindelige ejer sin eksklusive ret til navnet/mærket, og det er intet værd!

Det hele kan sammenlignes lidt med Grønland, hvor Sirius-patruljen er nødt til at "pisse vores territorium af" (undskyld sproget) med jævne mellemrum for at vi ikke skal miste indlandsisen til den første, der planter sit flag dér (man kan så altid diskutere værdien af den store isterning, men det er jo en helt anden snak tongue )

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg er nok lidt enig, men er ikke meget for at indrømme.

Nej lav det selv er ikke godt på kondomer, og konkurrenten "Gør Set Selv" har vel ikke rigtig noget virkning mht. kondomer. :lol:

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Konku hvad for een ??? :?

Kig på www.gds.dk det er faktisk en helt fin side tongue

Ikke som denne, men dog uden forbindelse til et eller andet blad...

MVH Njord
Hej Thomas.

Jeg kunne ikke drømme om at ændre din fine legomand. Og har jeg lyst til at bringe et billede af nogle der leger med lego, har jeg heller ikke tænkt mig at spørge fabrikken først - der må være en grænse.

Til Njord.

Jeg opfatter siden som "rigdom", for her må alle hjertens gerne henvise til en anden side selvom det er "en konkurrent", for er vores side ikke stærk nok til det, så er det vores problem og ikke konkurrentens, og er kollegaens side også god, så taber vi da ikke noget ved det, bortset fra vores brugere så bliver glad for henvisningen, og har fået en god oplevelse på LDS.

Dog tager jeg afstand fra "huset og haven", der har fået fat i www.lavdetselv.dk, og hvor man så sluses over på deres side uden at det oplyses.

Der sætter jeg grænsen, for aldrig kunne jeg tænke mig, at få brugere på den måde. Jeg ville have en mærkelig smag i munden, og føle mig uberettiget til disse brugerbesøg, men vores moral er forskellig.

Prøv selv linket og sig mig om I synes det er en fair måde at få brugere - men de må være sultne!

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
hej jørgen.

har netop været på siden :lol:

mægtige råd specielt det med genanvendelse af væg fliser.
mig bekendt har fliser ikke været muret på siden midten af 60èrne kun i kødbyen og slagter forretninger de første flise limer kom der omkring den tid ved navn kakkelfix og superfix, jeg ville nødigt afrense gamle fliser med disse materialer på, men dem om det.
iøvrigt har du ret i at det bestemt ikke er sagen.

hilsen milton biggrin :lol:

mvh.milton
Hej Milton.

Du stod vist i et forkert emne, da du skrev dette indlæg. Hvis ikke du selv sletter indlægget i morgen, så gør jeg det, for jeg kunne ikke finde et spørgsmål det svarede til.

Mvh. JørgenE
Hej smile

Milton har været på www.lavdetselv.dk, hvor der står noget om at MURE FLISER OP... det er bare det smile

Mvh ThomasB
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis