Badeværelses gulv byggemandfar 5 13-08-2003 19:04 Jeg søger en beskrivelse (læs: detaljeret) af hvordan og hvorledes man støber et betongulv med vandvarme på en let konstruktion af træbjælker i en etageadskillelse. På forhånd tak Mvh Ralph 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
milton olsen 167 13-08-2003 20:11 hej byggemandfar. hvis du går til bage til side 3 og læser indlæggene om gulvvarme på 1.sals bad,tror jeg næsten at du har svaret. :lol: hilsen milton mvh.milton
AFledelius 250 7000 18-08-2003 18:32 Jeg vil selv i gang med et tilsvarende projekt så jeg kan få gulvvarme i entreen og på et lille WC som støder op til entreen. Den tråd som milton olsen henviser til, kender jeg godt, men jeg synes ikke den besvarer spørgsmålet om hvordan man støber et betondæk på strøer... Er der nogen som ligger inde med en beskrivelse af sådan et projekt? Alfleha
milton olsen 167 18-08-2003 19:34 hej alfleha m.fl. du har ganske ret jeg vil straks undersøge den nøjagtige fremgangsmåde så jeg også kan beskrive det for jer.jeg har godt nok lavet det nogle gange men det er ikke det samme som at skulle beskrive det så hvis I lige vil have tålmodighed til imorgen,skal jeg komme med en fyldestgørende forklaring :oops: hilsen milton :lol: mvh.milton
Tor 50 21-08-2003 15:28 Jeg har selv (fornyligt) støbt betongulv på en strøer - og brugte på anbefaligt af en murer, de såkaldte Lewis svalehaleplader. Du kan se mere på www.eftex.dk Det bliver som sagt brugt af proffer. ved renoveringe af gamle etageejendommer, hvor der ikke tidligere har været bad. Mvh Tor Mvh Tor
Jan R. 1900 7500 25-08-2003 08:25 Hej Byggemandfar, Er du opmærksom på, om dit underlag kan bære vægten (i støbeperioden)? Går ud fra det bærende er en bjælkekonstruktion. Der kan komme nogle ret betragteligt nedbøjninger, hvis den ikke er afstivet tilstrækkeligt. Jeg ville få en ingeniør eller andet til at beregne statikken. Og så er det bare at følge hans forskrifter mht. afstivning og smide svalehaler ovenpå, Har selv lige lavet tilsvarende og var desværre ikke opmærksom på svalehalepladerne - de er geniale! Mht. til støbningen. Jeg gjorde alt klart til støbning, blikkenslageren brugte i alt 4 timer til montering af varme i gulvet, nyt vand og kloak (alle huller og fræsninger var lavet), mureren bruge lige godt 2 timer på at støbe de i alt 14 m2 (jeg agerede bærersvend). Og det var vel at mærke i en kvalitet, der kunne lægges fliser direkte på!!! Min pointe? Det kan ikke betale sig at støbe selv.... Mvh.Jan R.