Konvertere obdII til mazda diagnosestik

Hej Til Jer.

I min mazda 626 1,8 GW sidder der sådan et stik her: http://mazda626.net/topic/41740-my-obd-interface/. Er det muligt at købe eller selv lave en overgang til standard obdII jeg har feks en der passer til bmw hvor det er let at lave noget til de enkelte ben.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kovas

du kan sikkert nemt konstruere et overgangsstik/adaptor til din bil men det vil ikke hjælpe - problemet ligger i at det stik som sidder på din vogn ikke bruger samme "protokol" som man gør i OBD stikket såå!!!

Hilsner Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej Polobjørn.

Det er lidt underligt med den bil. I følge min hayens skulle den ha obd2 fra 1996 og min er fra 98, men har det der mærkelige stik. hayens boger dækker mazda og ford probe. Så da min kodelæser kan en del japanske mærker og ford tænkte jeg at hvis man kunne få stikket konverteret så var der måske en chance, men det mener du ikke.Jeg tror nok det er fordi gw modellerne ikke er bygget i europa at der ikke er et obd2 stik, men er motorstyring osv også forskelligt? Kan du fortælle hvad protokollen hedder?

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej kovas

Kender ikke navn på protokollen på mit arbejde har vi en Karmand tester og adPtorer til forskellige bilmærker bl.a. mazda som går fra obd til bilspecifikt stik og der er så forskellige programmer i testeren.

Hilsen polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Er der ikke noget blinkkode i din Mazda? Min gamle fra 96 havde noget, men jeg målte mest bare i styreboksen under midterkonsollen.


 

Skrevet af grossmann på 20-11-2014 20:11
Er der ikke noget blinkkode i din Mazda? Min gamle fra 96 havde noget, men jeg målte mest bare i styreboksen under midterkonsollen.

Hej grossmann.

Der er vist noget blinkkode. På andre biler jeg har haft (gammel polo og min tidligere Mazda) har jeg forsøgt at udlæse disse og det er aldrig lykkedes mig at få et brugbart resultat.

Hvad er det for en styreboks under midterkonssollen og hvad kan man måle der?

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis