Tætning af garageport

 Hej

Jeg har en Hörmann ledhejseport som på billedet.

Jeg har et problem med at slagregn og smeltevand fra sne løber ind under gummilæben i bunden. Hvad kan der gøres? Jeg forestiller mig at der skal skrues en form for "dock" fast i bunden som gummikanten holder fast i, men jeg kan ikke umiddelbart finde en brugbar løsning? Hældningen kan være et issue da det er mere eller mindre vandret med med tendens til fald mod indkørslen.

 

Ideer og forslag modtages med glæde!

Mvh Jacob

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener ikke at man kan få den nederste gummiliste til at være vandtæt. Hvis der står vand udenfor så løber det ind. De 20-25 cm af gulvet der er udenfor porten skal have fald ned til fliser og de skal have fald ned til afløbsrende. Hvis ikke der er det nu må du sænke din afløbsrende et par cm. og så omlægge fliser ind til garage og lidt udenfor. I det firma jeg arbejder, har vi ca. 15-20 porte. Der kommer lidt slagregn ind ved alle, når regnen er i "deres" retning. Men der er man jo ikke sart så det betyder ikke noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.

På billedet ser det ud som om du har et spring, vel omkring 1 cm fra flise og op.
Du kan med fordel slibe fald fra der hvor porten lander og ud mod fliserne så der bliver et ordentligt fald her.
Det vil givetvis trække meget vand ud, men decideret slagregn og kraftig vind direkte på porten vil kunne presse vandet ind under din bund pakning, stortset uanset hvad.
En kant vil da have en stoppende effekt på vand der blæses ind, men er rigtig svær at stoppe helt.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis