Trådløs router..

Hej. Jeg rejser en del og kommer på mange hoteller, de fleste med meget svingende internet dforbindelse, min plan er og købe en trådløs router og sætte den i stikket på Hotel værelset så jeg selv kan koble mig på min forbindelse, dette ser rimeligt overskuligt ud.

Mit problem er bare at på nogle hoteller især i udlandet kobler man sig op via Hotellets hjemmeside og der så taster sit password ind, spørgsmålet er så om dette kan lade sig gøre med en trådløs router og i givet fald gerne med settings og navnet på den i vil anbefale..

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt nok ikke mange der har input til ovenstående spørgsmål
Nej...men jeg følger med for jeg synes også at det er interessant. Det burde være muligt, når man tænker på hvor nemt det er at sætte et access point op på en iPhone eller Windows 8 pc.

Gad vide om man bare kam bruge et helt alm access point? Dvs ikke en trådløs router, men et rent access point. Vil tro at den bare skaber trådløs forbindelse mellem hotellets net og dine enheder og at man derefter bare taster kode mv på computeren.

Mvh. AllanE

Vil du koble den til et kabel på hotelværelset? I så fald kan du bare bruge en vilkårlig trådløs router. Så indtaster du bare koden første gange du går ind, lige som hvis du var forbundet direkte til kablet. Routeren skal stå til at få ip-adressen automatisk med DHCP. Alternativt bare et accesspoint, men hotellets it kan være sat op til kun at ville tildele én ip adresse pr. værelse.

Alternativt, hvis du vil forbedre den trådløse dækning, så skal du bruge en range extender.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis