Radiator eller Luft-til-luft

Hej mej jer.

Jeg har et hus med 1.sal, hvor denne ikke er opvamet endnu. Huset er gennemrenoveret og i den sammenhæng blev der lavet 1.sal.

Hele huset har gulvvarme, som bliver opvarmet ved hjælp af nyt gas fyr. Vores 1.sal er endnu ikke opvarmet og jeg overvejer derfor om jeg skal trække rør op installere radiator eller købe en luft-til-luft varme.

Vores gasfyr er stort nok til at kunne klare de ekstra kvm der er.

Vores 1.sal er på 50kvm og opdelt i 2 rum.

Hvad vil i vælge?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er muligt vil jeg lave gulvvarme på 1.sal.
Kan det ikke lade sig gøre, så vil jeg sætte radiatorer op, men væld dem godt store, så de kan kører med lav fremløbstemperatur.
En L/L-varmepumpe til det relativt lille rum bliver ikke nogen god løsning. Den vil komme til at lave start/stop hele tiden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Tak for svar, der er desværre ikke mulighed for at lave gulvvarme desværre. Vi overtog huset efter 1.sal var lavet.

Når du siger store radiator hvor store tænker du så på? jeg påtænker at sætter ialt 3 radiator på, 2 i det store rum og en mindre en det lille rum. Har du evt et link til nogle modeller?

Morten
jeg er ikke ekspert i radiatorer, men når dit anlæg er sat op til gulvvarme er det sandsynligvis også sat op til lav temperatur, og så er det en fordel at have lidt vel store radiatorer, så de kan levere det nødvenlige med en lavere fremløbstemperatur.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis