Afstand mellem induktionkogeplade og ovn?

Jeg har købt en induktionskogeplade Voss-Electrolux DIK3462-FR og en indbygningsovn Voss-Electrolux IEL7300-RF.

Jeg hyrede en electriker til at installere begge dele i et HTH-modul med en bordplade op 3 cm. Elektrikeren oplyste mig om, at der ikke er plads nok mellem kogepladen og ovnen. Der var kontakt. Jeg har efterfølgende sørget for, at ledningen fra kogepladen ikke sidder i vejen, da jeg tror, det var den der skabte den egentlige kontakt.

Der er nu et mellemrum på 4 mm over den forreste del af ovnen (ovnen har en lille forhøjning, der går ca. 10 cm ind på ovnen overplade) og ca. 1 cm resten af arealet mellem de to elementer.

Men er det nok? Hvor meget afstand skal der være?

Jeg har indtil videre ikke turdet bruge ovnen eller kogepladen. 


jensmargart
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Det er vigtigt, at du følger forskrifterne for instalering af kogepladen, når den sidder lige over ovnen, der skal nok være en skilleplade, så damp fra ovnen ikke trænger op i kogepladens sarte elektronik.

Jeg har en Simens induktionsplade, lige over ovnen, den blev ret hurtig defekt, jeg havde en skilleplade, så garantien dækkede. (der var kommen fugt op i betjenings panel-printet)

Men montøren sagde jeg skulle tætne helt med alu-tape, for skete det igen ville de nok ikke dække skaden. (den har fungeret perfekt siden)

Min skilleplade har en luftspalte bagerst, da koge pladen skal have ventilation, skillepladen er massonit så den fylder ikke alverden....

Min ovn er en AEG.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis