Hotel type lås i hoveddør

Hej med jer.

Da vi har overtaget et gammelt hus hvor hoveddøren har en lås med håndtag i et vil vi gerne udskiftet denne type til nyere og mere sikre type evt Ruko D12.

Mit problem er at jeg ved ikke hvad denne type lås der sidder i nu hedder eller hvad man kan lave for at man kan montere en lås af nyere type, og jeg har derfor brug for jeres hjælp.

Jeg har vedhæftet et billed af låsen

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der er mildest talt en lorte løsning, når det så er sagt er opgaven lige til. Du skal have afmonteret greb og låsekasse, have fræset ud i døren således der kan indsættes ny låsekasse hvor greb og låsecylinder er hver for sig. Det kræver et par nye huller til greb og cylinder. Spørgsmålet er om det ikke var bedrer at købe en ny dør istedet ?

Problemet med nyværende løsning er at låsefunktionen sidder på udvendig side i grebet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Som robert skriver så er det en dårlig lås, blot et slag med en passende hammer og hele håndtaget er brækket af, og så er der fri adgang til huset. Det er nu ikke en opgave for en fræser men en maskine med langhuls bor, det kan dog gøres med et par stemme jern også, så du kan lave plads til en ordentlig låsekasse med lås og almindeligt håndtag. Den hurtigste og nok også billigste løsning er at montere en ruko lås over den eksisterende med låsekasse på den indvendige side af døren. Der skal der kun bruges et 22 mm. fladbor til at bore hullet til låsen.

Og vælg så lige en Ruko i minimum serie 1200
eller helt andre mærker, medeco eksempelvis
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis