BMC Commander

Mangler hjælp ti at renovere en BMMC Commander motor

 


Kolonisten

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kaisor.

Og velkommen her på LDS.

Det ville måske hjælpe hvis du uddyber lidt mere om din motor, den er vist ikke særlig udbredt.

Motoren er jo en alm. BMC med marineudstyr. Der burde stå på blokken, hvor stor den er 1600 - 1800 -2000 - 2200
Så kan man nok finde en manual.
Den er ikke særligt avanceret, så alm. motorforstand skulle række, afhængig selvf. af hvad der skal laves.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Tak. kigger lige på den i morgen og skriver sp lidt igen.

men tak indtil videre

 


Kolonisten

Det er så den mest almindelige, hvad mener du der er i vejen med den ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

lidt i tvivl. skal se om jeg kan tørne den i morgen for at se om stemplerne sidder fast . Men der er ikke vand på toppen af cylindrerne.

 


Kolonisten

Der kan være andre årsager, end fastgroede stempler, for eksempel rust på krumtapakslen, særligt hvis der har stået vand i båden. Er det kun lidt, kan man sætte en stor nøgle på og gi' den et dask, evt først et dask på enden. I begge tilfælde skal der bruges en tung hammer med måde og ikke en lille hammer.
Gerne lidt rustløserolie først.
Pakdåse skal nok udskiftes og aksel pudes lidt.
Går det ikke, ja så er der nok en adskillese af motoren forude.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Bmcen er jo lavet i flere udgaver, og din er jo nok mariniseret.
Er det benzin eller diesel. ????

det er en diesel og den er mariniseret cp4384 er motornummeret.


Kolonisten

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis