Indstilling af varme bag indbygningstermostat

Hej drenge!

 

Jeg er ny husejer, og står derfor nu med alle de dumme spørgsmål, og da jeg endelig ikke vil være en dum "gør-det-selv-keld", så vil jeg spørge jer til råds inden jeg udfordre skæbnen alt for meget.

 

De tidligere ejere af huset  har på rigtig mange vand udtag, skruet ned for det varme vand, så det nærmest kun triller ud af hanen, og det har været nemt at ændre på de fleste, undtagen én.

Som i kan se på det vedhæftede billede, har vi et indbygningstermostat i det ene badeværelse, og her ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg får sat gang i flowet igen.

Jeg tænker selv, at jeg måske kan justere det inde bag den krom plade, men da den er fuget til, har jeg ikke lyst til at åbne den, blot for at undersøge det.

Kan i hjælpe mig ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg kun ved tlf. men det er en renoverings model af det gamle serie 47 (mener jeg det hedder) og der er ikke
noget bag ved pladen der kan stilles på. Men måshe du kan finde det her. http://www.e-pages.dk/damixa/54/
nu er der jo også den mulighed at det er filteret i blandingsbatteriet der kan være stoppet siden at du har tryk på de andre blandingsbatterie rhuset, du renser den ved at afmontere batteriet og så burde du kuenne se et lille filtersi.. ( p.s. husk at lukke for hovedhanen inden du afmontere )

Du lukker for vandet, dernæst skruer du hele blandingsbatteriet af ved at dreje på den store omløber i midten, så kommer hele blandingsbatteriet ud. Det letteste vil dog være at skrue termostatdelen ud, den sidder i højre side, så kan du se om den er kalket til. ( Max) temperaturen kan stilles ved at forskyde håndtaget. Prøv først  om du kan få en højere temperatur ved at trykke den røde knap ind og dreje håndtaget videre. Den røde knap tjener som skoldningssikring.


fase

Har forsøgt et par gange, men kan simpelthen ikke skrue termostaten ud, hele amaturet flytter sig hvis jeg bruger kræfter, og jeg vil nødig rive noget fra inde bag pladen.

 

Dog har jeg lagt mærke til at når man drejer den overmod kold, er den svær at dreje, jeg går ud fra at den her lukker for det varme, og det måske er kalk der gør den svær at dreje? 

Hvorom alting er, så er det trykket og ikke varmen der er problemet, så det er ikke skoldningssikringen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis