Skift af vægfliser i bruseniche, men IKKE gulvfliser!

Hej alle LDS-brugere,

Min kone og jeg vil gerne skifte vægfliserne i vores bruseniche, da disse er kedelige og ikke vores "stil". Dog vil vi gerne beholde gulvflliserne i hele badeværelset, da disse mere er vores "stil".

Mit spørgsmål går som sagt på hvad der er den bedste løsning for os mht. skift af vægfliserne? Umiddelbart tænker jeg 2 muligheder:

1. Sætte de nye vægfliser ovenpå de gamle

2. Rive de gamle vægfliser ned, pudse væggene op, vådrumssikre påny etc.

Omkring 2) så har jeg tænkt på hvordan jeg kan lave en lovmæssig korrekt vådrumssikring, altså hvordan vådrumssikrer jeg korrekt mellem gulv- og vægfliser, når jeg ikke har mulighed for, at sætte f.eks. armeringsvæv på gulvet, men kun i mellemrummet mellem gulv og væg? Kan jeg være sikker på, at dette vil være tæt?

Er der nogle dygtige gør det selv folk, som har et bud på det?

Blot til info, så er vores hus bygget i 2007, og vi købte det tilbage i 2012.

\Kasper


Med venlig hilsen,

\Kasper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sætte dem op på de eksisterende.
Da det er bygget i 2007 må vi antage, at der er udført korrekt vådrumssikring.

Hvad skulle grunden være til at banke de gamle ned? I mine øjne giver det kun ekstra unødigt arbejde, og samtidig kan det blive bøvlet at vådrumssikre ordentligt, når du ikke også tager gulvet.
Hej Aaroe,

Tak for dit svar.

Jeg hælder nemlig også mest til at sætte op på de eksisterende fliser, da jeg kan være nervøs for om jeg får lavet en ordentlig sikring mellem gulv og væg, når gulvflisen ikke skal skiftes.

Og ja, da huset er så nyt, som det er tilfældet, da må det antages, at der i forvejen findes en lovmæssig korrekt vådrumssikring.

Er der nogle andre dygtige brugere herinde, som har en holdning til min gør det selv opgave?

Med venlig hilsen,

\Kasper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis