Væv på gips

Hej forum..
Jeg har en entre hvor jeg har hevet den gamle væv af gips væggene. Det sad usvigeligt fast!!!! Så gipsen er desværre lidt medtaget. Dvs papiret på ydersiden er hevet med af i flager. Dog ikke så meget at der er er hul ind til gipsen. Dog er der "fnuller" fra papiret eller hvordan man lige forklarer det :-s
Mit spørgsmål går så på om man kan hænge nyt væv (struktur) op på en gips væg i den "stand"...? 
På forhånd tak..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Vikings37 på 13-11-2014 23:40

Hej forum..
Jeg har en entre hvor jeg har hevet den gamle væv af gips væggene. Det sad usvigeligt fast!!!! Så gipsen er desværre lidt medtaget. Dvs papiret på ydersiden er hevet med af i flager. Dog ikke så meget at der er er hul ind til gipsen. Dog er der "fnuller" fra papiret eller hvordan man lige forklarer det :-s
Mit spørgsmål går så på om man kan hænge nyt væv (struktur) op på en gips væg i den "stand"...? 
På forhånd tak..

Med struktur mener du miljøvæv ?

Og ja, det kan du godt - du skal spartle ujævnhederne ud, slibe og give det en gang dispersionsgrunder ( det der blå forankringsgrunder, der er ligeså tyndt som vand ).

Derefter kan du sætte miljøvæv op med vævlim - f. eks.

http://www.homeshop.dk/vaevlim/dana...--5kg.html

 

 

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Væggen skal være så glat at du ikke kan føle ujævnheder, du skal bredspartle og slibe mange gamge.

Hvis du havde valgt at spartle ovenpå det gamle væv ville det have være meget lettere og din væg ville være stærkere, men det er for sent nu, men husk det til en anden gang.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja rolig nu ....... det er ingen katastrofe ....... Jeg ville prøve at få fat i noget grov sandspartel/letspartel , det er ikke sikkert byggemarkedet har den , men så må du hente den i en malerbutik . den grove spartel kan du lægge lidt tykkere lag på end med medium , og den tørrer uden problemer . fuldspartel væggen med en bred spartel, slib når det er godt tørt , måske skal du spartle igen , husk at grunde med microgrunder inden væv ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Og væv med struktur er mere tilgivende for mindre ujævnheder end filt - filt skal være 100 % jævnt elers ses der skygger - det er meget mindre ved strukturvæv - bl.a. derfor det er det jeg har brugt i hele sommerhuset


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også