Skifte cylinder i Ruko Hængelås type 2649 Casperl 5 2730 13-11-2014 21:37 Hej Alle Jeg har en lille udfordring med at få cylinderen ud af en Ruko hængelås type 2649. Jeg har fjernet den lille dækplade på toppen, og kan se palen der kører på tværs. Jeg gætter på at der under den er en skrue så jeg kan skrue cylinderen ud. Men hvordan kommer jeg ned til skruen når palen nu dækker for adgangen? Se vedhæftede billeder 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
robert8900_5 675 7400 13-11-2014 21:55 Kan låsepalen ikke drejes rundt således den kommer til et punkt, hvor den kan trækkes ud ?? "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"
Casperl Trådstarter 5 2730 13-11-2014 22:18 Det lader det ikke til, den er fjederbelastet og jeg har drejet på den en del, uden held. Der er dog en lige kærv i den, med det virker helle ikke for mig.
Håndværkeren 20251 14-11-2014 17:09 Det kan du godt opgive, den hængelås er en af de sværeste at bryde op uden at ødelægge hele låsen.
robert8900_5 675 7400 14-11-2014 21:26 Nu har jeg rodet lidt videre. Der burde side en stift ned i låsepalen. Den skal slås ud og så kan den skrues fri i bunden af hullet. "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"
Håndværkeren 20251 14-11-2014 22:04 Inden du roder videre var det måske en ide at undersøge om du kan købe en ny låse cylinder til hænge låsen Annonce
Casperl Trådstarter 5 2730 14-11-2014 22:34 Så lykkedes det. Jeg brugte en stykke smalt plast til at komme forbi palen og trykke ned. Da jeg havde gjort det kunne palen trækkes ud og jeg kunne komme til skruen. Cylinderen er ude og passer fint i den anden lås jeg har... Takke for hjælpen til alle.
DangerDane 1 04-02-2025 18:40 Godt nok genopliver jeg en gammel tråd, men det er faktisk ret nemt. Jeg brugte dog godtnok ikke noget plastik, men noget så simpelt som en papirklips. Så med tråden her var det egt legende nemt at skille den af og samle den igen. For det fik jeg godtnok øvet nogle gange fordi at låsen hele tiden endte med at åbne men kunne fjerne nøglen, men så snart jeg låste den kunne jeg ikke fjerne nøglen.Men er der en måde på at gøre så den IKKE behøves at beholde nøglen i. Der sad sådan en lille skive med nogle udskæringer i, så der var "hul" mellem 00-90, samt 180-270. Skal den skive bare fjernes eller hvordan?