underlimet vask???

Hej Alle,

Jeg tænkte på om der er nogen ekspert tømrere, der har erfaring med at installere en underlimet vask?

Jeg vil gerne under limer min vask i nye træ bordplade og tænkte på om nogen havde nogen råd / trin for trin vejledninger?

Min plan er at bygge en skabelon ud af mdf at bruge med en over fræser til at skære formen for vasken?

Min plan er at bygge en skabelon ud af mdf at bruge med en overfræser til at skære formen for vasken? er det nok?

hvilken type lim skal jeg bruge? En epoxy eller noget andet?

Før limning vasken jeg planlægger at sætte maler tape på kanterne, hvor jeg ikke ønsker lim til at presse ind i træet.

vasken er en blanco divon vask

http://www.blanco-germany.com/en/int/kitchen_sinks/product_catalogue_sinks_int/sink.html?sid=010101336#details

håber du kan komme med nogle gode råd / vejledninger eller tip!

På forhånd tak!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bare for en sikkerheds skyld

Skal den underlimes ?

Eller skal den bare sænkes ned i bordpladen ?


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Det skal underlimes!

http://www.bordpladefabrikken.dk/images/trae/ask/Ask%20underlimning2.JPG

Ligesom i den billed!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan prøve at smide 30 kr. efter DENNE ARTIKEL

Men prøv også at overveje om du ikke hellere vil planlime (undersænke) den i stedet.

For det første er det betydeligt lettere, og for det andet ser det ud til, at der ikke er særlig meget plads bag vandhanen, på den vask du linker til.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Underlimet? Er du sikker på det?

Den vask du linket til øverst er ikke underlimet og på billedet er der højest et par mm plade mellem amatur (og lukkefunktionen gætter jeg på ude til højre) og kant. Hvordan vil du få det til at hænge sammen med en underlimning?

Enig med Regmos i, at den model taler mere for en undersænkning.

Den vask ser da super flot ud bare som den ligger på bordpladen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vasketypen skal være beregnet til det.
Har selv fulgt anvisningen i den artikel der bliver linket til længere oppe.
Resultatet blev fint, men det er et stykke arbejde der kræver omhyggelighed og tid.

Det var sjovt at prøve, især når alle i omgangskredsen sagde at det var noget man skulle overlade til de profesionele og at resultatet aldrig ville blive godt. Sådan nogle udmeldinger gør at det må prøves:-)

God fornøjelse.
Hej Alle,

Tak for hjælpen... Jeg troede vaske var ok til underlim, men kan se det ikke er! Tak for hjælpen!

Mvh
Det er lidt sjovt fordi på http://www.bordpladebutik.dk/shop/koekken-vaske-733c1.html aflevere de den vaske underlimet? Så det må vær muligt???



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også