Fyrtræsdør maling

Hej er der muligt at male gamle fyrtræsdøre hvide? Der er med fyldninger i !
Har hørt at epoxy maling kan bruges hvad siger i??

Vh Jimmi
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har netop malet mine døre og køkken låger her i eftersommeren. Slibe, male knaster 3 gange, vente, slibe knastlakken lidt med korn 150 (vigtigt). Og så blev de sprøjtemalet med min luft sprøjte pistol fra Harald Nyborg til 199 kr. Først med grunder fra Jem og Fix, der efter med glans 80 maling fra Jem og Fix, RAL 9010, som er ved at være den dominerende hvide kulør efter mange år med forskellige farve hvid.
Det hele fik 3 gange. Det er blevet rigtig godt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Du skal lige sikre dig at dine døre ikke er lud eller sæbe behandlede, for så kan det blive svært at få malingen til at hænge ordenligt fast.

Men ellers så hendvend dig i en malerforretning og fortæl dem om dit projekt, så kan de sagtens guide dig til den rigtige grunder, topmaling og pensler

Man kan sagtens få et rigtigt flot resultat med penselmaling, eller rulle, det kræver bare tålmodighed og godt forarbejde.

Slib døren med korn 150 til glat og fin. Grunding 2 gange og slib meget let igen med korn 150. derefter 2-3 lag topmaling med meget fin slibning(løs hånd) ind i mellem.

Det vigtigste er at overholde tørretiderne der står på malingen, så du er sikker på at den er ordenligt hærdet inden det næste lag kommer på, ellers vil malingen "klistre" til karmen når du lukker døren   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har bare hørt at man ved at bruge epoxymaling, kan man nøjes med at male en gang uden forberedelse. Og at man så slipper for at der kommer sprækker i malingen. Det var mere det jeg ville hører omkring. Hvis der er nogle det har erfaring med det.

Det er kun hvis det er udendørs jeg ville bruge epoxy... desuden kræver det et rum med afsindig god udluftning og ånderetsværn + du skal have dørten ned og ligge...

Og du slipper ikke for at forberede malingen... der skal altid rengøres og slibes.

Letkøbte løsninger findes kun i reklamer  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej

Jeg har været igennem mange døre i vores hus der ha´r været afsyrede - med resultatet at de faldt sammen og gigantiske revner i fyldngerne.

Jeg reddede dem på følgende måde:

Fyldte opskummende lim  i revner (sprayede vand på inden), høvlede dem til i sider og bund, så de sad perfekt i karmen, sleb overskydende lim af, spartlede med acrylfuge, lagde dem vandret og gav dem et tykt lag alkydmaling (der flyder ud), sleb let og gav dem et tykt lag mere.

De ligner noget der er sprøjtemalet og de har holdt formen i 5 år. så det kan man gøre.

Vh Henning

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også