Slange i dæk - havetraktor

Er der nogen, der kender problemet med, at ventilen forsvinder ind i fælgen, når man begynder at pumpe slangen op? Har monteret en slange i et slangeløst dæk, der var punkteret, og jeg synes selv, det ser rigtigt ud, med ventilen ud gennem fælgen, placeret lige ud for hullet, når der ikke er luft i. Men altså: når jeg begynder at pumpe op, bliver den nærmest suget tilbage i fælgen. Der er ikke gevind til en møtrik, der kan fastholde den. Har jeg alligevel lagt slangen forkert i - eller hvad sker der?? Fortryder lidt, at jeg ikke bare brugte skum, sådan som nogen anbefaler, men det er jo for sent nu, eftersom jeg måtte fjerne den oprindelige ventil for at få plads til slangeventilen. Så der er ingen vej tilbage...

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Hvis du gerne vil tilbage til slangeløs, er det da bare at sætte en ventil i. Du kan få løse ventiler i alle forretninger, der beskæftiger sig med biler.
Men ellers er tricket, at holde ventilen fast med en spidstang.
Og du har vendt ventilen rigtigt, før du lagde den ind i dækket??

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg HAR prøvet at holde ventilen fast under oppumpning med en tang - når så dækket er pumpet helt op, forsvinder ventilen ind i fælgen, så snart jeg fjerner tangen. Kunne kun redde den ud igen og lukke luften ud, fordi trykluftpumpen er skruet fast på ventilen.

Jeg er selvfølgelig i tvivl, om sådan en slange kan monteres på en forkert måde - men hvis du mener, om jeg har vendt ventilen nedad, så den peger gennem hullet i fælgen, så har jeg sat den rigtigt i. Ventilhullet sidder på siden af fælgen - spekulerer på, om jeg har købt en slange, der er beregnet til en anden placering af ventilhullet? Men sidste år monterede jeg en slange i det andet dæk uden problemer, og den var købt samme sted.

Men tak for tipset med en ny ventil - det kan jo være, det er nødt til at ende dér. Men nu har jeg jo altså købt en slange, så det kunne da være rart, hvis jeg kunne få den til at virke 

Selv om jeg har lagt rigtig mange slanger i dæk i tidens løb, har jeg aldrig oplevet at ventilen vil forsvinde ind i dækket når hjulet er pumpet op til dets arbejdstryk. Der er noget, der kunne tyde på du ikke har fået lagt slangen rigtig, hvordan kan jeg dog ikke gennemskue. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ventilen er monteret så at sige på siden af slangen, og skal derfor vendes rigtigt ift fælgen.
Som du beskriver forløbet, vil jeg tro slangen er vendt forkert!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 12-11-2014 18:33
Ventilen er monteret så at sige på siden af slangen, og skal derfor vendes rigtigt ift fælgen.
Som du beskriver forløbet, vil jeg tro slangen er vendt forkert!

Har aldrig prøvet og vende en slange "omvendt", men formoder ikke det skulle kunne være årsagen. Måske er det fordi slangen er blevet tvundet kraftigt ved indlægningen ???  

Vil foreslå Stratton prøver en gang til og tjekker slangen kommer til at ligge rigtigt.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ja, jeg havde bestemt også regnet med, at ventilen ville blive, hvor den var, når først slangen var pumpet op. Det her er mærkeligt. Så nu vil jeg rette mig efter de gode råd om at prøve én gang til og se, om slangen er blevet drejet på en eller anden mærkelig måde, som den ikke selv kan komme ud af.. eller om jeg, gud bedre det, skulle have monteret slangen omvendt, hvad jeg dog har svært ved at tro om mig selv
hvad jeg dog har svært ved at tro om mig selv


Ingen er ufejlbarlig, heller ikke mig!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 13-11-2014 00:11

Ingen er ufejlbarlig, heller ikke mig!!

ENIG !!!   

PS. Udsagnet gælder naturligvis også for mig. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Husker du at pudre dækket grundigt med talkum inden du lægger slangen i, så vil slangen nemlig kunne bevæge sig i dækket når du pumper den op, modsat den klistre sig fast til dækket.

Ak ja, man bliver til stadighed klogere på sig selv. Jeg HAVDE sat slangen omvendt i - ikke sjovt at skulle indrømme, men jeg synes, jeg skylder en forklaring, når nu der er en. Så nu suser traktoren lifligt derudaf igen. Mit råd til (andre) ikke-erfarne må være at pumpe slangen godt op, før man sætter den i, så man tydeligt kan se, hvilken side ventilen sidder i. Tager man det bare på øjemål uden at pumpe den særlig meget op, kan det nemt snyde!!
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis