Kondens tørre tumbler kontra aftræks tumbler

Er der en der vil forklare mig hvorfor en kondens tørre tumbler er mere økonomisk i brug ?

Jeg vasker kun en gang om måneden 3-4 maskiner i løbet af dagen.

39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En almindelig tumbler tager en masse luft ind, varmer det op og fordamper vandet fra tøjet og smider det hele ud i "naturen" Man er nødt til at have aftræk på, for ellers får man fugten i huset/rummet.

Kondenstumbleren genvinder noget af varmen og kondenserer vanddampen, og kun det sidste varme er nødvendigt at blæse af. Da der ikke er damp i denne luft kan det blive indendørs, så man som sidegevinst kan få glæde af det i huset. I kondenstumbleren er det den samme luft der kører rundt i tumbler/tørresystem hele tiden, modsat en aftrækstumbler, der tager ny luft ind gennem tromlen hele tiden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja så giver det en mening, for jeg troede at den hev frisk luft ind hele tiden som skulle opvarmes først, når den genbruger den opvarmede luft kan jeg godt se besparelsen. Tak for svaret Chr.

Skrevet af Svend Høst på 12-11-2014 14:12

Gør ligesom mig tør tøjet ude , det er ganske gratis..................

Hvordan går det med at tørre i regnvejr

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 12-11-2014 14:17

Hvordan går det med at tørre i regnvejr

 

Ja, jeg kan godt se dit problem, så tit som du vasker, du som ellers ved alt om alt, hvorfor vælger du ikke en vaskedag, hvor det ikke regner.

 

 

 

 

 

 


fase
Annonce

Det gjorde jeg også i går, men inden jeg kom hjem var tøjet fugtigt igen.

Og vidste jeg alt var der ingen grund til at bruge LDS.

Det er da bare et spørgsmål om  planlægning , alt efter hvordan vejret arter sig...........

 


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Du bygger da bare en udestue til at tørre tøj i Håndværker.

Og så skider fuglene ikke på tøjet 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 12-11-2014 18:33

Du bygger da bare en udestue til at tørre tøj i Håndværker.

Og så skider fuglene ikke på tøjet 

Monstro ikke den gode PH fuldstændigt har overset at det er vinden der tørre tøjet, ikke stillestående luft.    Men det vil da være skønt og slippe for fuglebæ ved udendørs tørring, derfor bruges der tørretumbler her i huset. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 12-11-2014 19:36

Monstro ikke den gode PH fuldstændigt har overset at det er vinden der tørre tøjet, ikke stillestående luft.    Men det vil da være skønt og slippe for fuglebæ ved udendørs tørring, derfor bruges der tørretumbler her i huset. 

 

 

 

ha ha, vi har sådan en anordning der gør at man kan åbne et stykke glas i en ramme, så vinden kan komme ind og tørre tøjet  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis