Ginge Westwood T 1000 havetraktor hjælp

Hej alle i friske mennesker

Jeg har en gammel gammel westwood T1000 som jeg har fundet frem fra gemmerne

Da jeg satte den ind for ja 3 år siden virkede den fint, men nu når jeg drejer tænding lyser den op som den skal
Men der sker intet andet, prøvede og sætte strøm til starteren for og se om der var liv den og den drejer som den skal. Men så begyndte chokker kablet og ryge.

Min tanke er.
Der er en overgang i en ledning ?
Starter relæet er defekt ?

Eller er jeg helt på afveje ?

PS. Den slog ikke i gang. Men det kan vel være pga en mulig overgang ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv lige og kontrollere om der tilfældigvis ikke ligger en ledning op af chokerkablet der har mistet en del af sin isolering. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
På den her model sidder den ganske uforstyrret. De eneste ledninger der er i nærheden er nogle stel som sidder på motorblokken

Tjae, det kan ikke lade sig gøre at chokerkablet giver sig til og ryge, hvis der ingen strøm går i gennem kablet. Det er logik. 

Men hvis chokerkablet har stel i den ende der er længst væk fra karburatoren og der ingen stelforbindelse er fra motorens blok til stel kunne det også give røg. Anser det nu for og være ret usansynligt ui den virkelige verden.

Hør, det er vel ikke sådan du bruger et bilbatteri og startkabler til at starte op og tilfældigt har sat stelklemmen på cholerhåndtaget/kablet eller en plade hvorpå kablet er monteret ??? Sorry men det er den sidste desperate tanke der ...................  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jo er et bil batteri men er langt fra kablet. Men tror der er overgang i laderkablet. Er jo en gammel hund
Tror jeg skifter ledningerne ud samt starterrælet , 😄 ikke nemt og finde rundt i når flere er klippet og ingen oversigt over hvad der skal bruges, og hvad det høre til. Syntes der er utrolig mange ledninger til når man tænker der værker er lys eller noget på den.
Skrevet af HR.melin på 12-11-2014 15:03
Jo er et bil batteri men er langt fra kablet. Men tror der er overgang i laderkablet. Er jo en gammel hund
Tror jeg skifter ledningerne ud samt starterrælet , 😄 ikke nemt og finde rundt i når flere er klippet og ingen oversigt over hvad der skal bruges, og hvad det høre til. Syntes der er utrolig mange ledninger til når man tænker der værker er lys eller noget på den.

Vil anse det for og være formålstjeneligt og finde fejlen gennem fejlsøgning og ikke tilfældig udskiftning. Derfor tvivler jeg desværre stærkt på, du får andet ud af anstrengelserne end unødige udgifter og ingen tøf tøf. Men håber da jeg tager grueligt fejl. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Annonce
Det har du sikkert ret i 👍 må tage en ting ag gangen. Fjerne alt ire fra alle stik og sørge for de er rene og tørre
Så ved jeg hvad weekenden skal gå med 😃
Skrevet af HR.melin på 12-11-2014 18:55
Det har du sikkert ret i 👍 må tage en ting ag gangen. Fjerne alt ire fra alle stik og sørge for de er rene og tørre
Så ved jeg hvad weekenden skal gå med 😃

Et pift WD40 plejer og skabe forbindelser de næste par måneder. Har på fornemmelsen det er en stelforbindelse den er gal med. Men prøv og følg batteriets ledning til stel. Et sted mellem hvor ledningen er boltet på stel og motoren må der være en dårlig forbindelse. Det er højst sansynligt i en samling af to plader på chassiet et eller andet sted. 

Har du et sæt startkabler, så prøv og sætte et kabel mellem batteriets minus og motorens stel. Holder varmeriet op er du sikker på det er en dårlig stelforbindelse i stelvejen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis