Facadefræse kældervæg, tidsperspektiv?

Kære gør-det-selv folk.

Jeg skal til at renovere mine kældervægge, der er meget grimme og ujævne.

Halvdelen er mustensvægge, hvor puds og kalk/maling skal fjernes og resten er sokkel, hvor overfladen også skal være glat.

Det drejer sig om lidt over 30 gulv-m2 fordelt på tre rum og en gang (225 cm til loftet)

Hvor mange timer/dage vil I tro det tager med en facadefræser?

Jeg har ingen fornemmelse af, hvor lang tid det tager, og om det kan betale sig at investere i min egen maskine eller jeg skal leje en. Det løber jo bare hurtigt op når det koster 350 kr om dagen at leje, hvis jeg skal bruge mange dage og samtidig også skal leje en industristøvsuger.

Håber I kan hjælpe

på forhånd tak.

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er der også nogle, der vil anbefale, hvilken facadefræser, der ville være bedst til formålet:
http://dorchdanola-netbutik.dk/category/facadefraesere-betonslibere-1216/

Mvh. Kasper
Hvor jævnt skal det være og hvad er dit budget?

Man kommer langt med en billig vinkelsliber til 2-håndsgreb og en dyr diamantkop. Hvis sliberen brænder af tager man hen og bytter den under garanti => budget under 1000.-

Ovenstående kører igennem puds og mørtel som smør og kan også bruges til at jævne de værste toppe af noget beton - men hvis du skal fjerne flere cm på en større flade er man nødt til at have en rigtig sliber.

Hvis forholdende er til det kan du også lave en udsugning med en kraftig gulvventilator - det tager det værste af det flyvende støv - tricket er at lave undertryk i det rum man arbejder - ellers kommer det rundt i hele huset!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det skal være så jævnt, at det efterfølgende kan finpudses. og det skal slibes ind til murstene, hvor der er mursten.

jeg tror gerne jeg vil undgå alt støvet, så det blivr nok en facadefræser med støvsuger. Tror også det er hurtigere, men er stadig meget i tvivl om type og især hvor lang tid det tager.

Jeg kun erfaring med lille vinkelsliber med Diamant kop. Problemet med dem er at holde dem vinkelret på væggen, så der ikke kommer furer. Har brugt den til afrensning af "det sidste" når fliser er hugget ned, og til slibning af en "lille bakke" i støbt betongulv.
Det kan ikke tage mere end 1-2 dage. Jeg ser i specifikationer på facadefræser, at det er til bløde materialer. Så det bør du jo lige undersøge når du evt. lejer en.
Og der gives løfter om støvfri, men den tror jeg ikke helt på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også