Peltor høreværn med radio, erfaringer?

Hej Lav-det-selv.

Overvejer at investere i et sæt høreværn med radio.

Har haft den "billige" model, som jem og fix, Harald Nyborg mv. sælger.
De duer ikke, og blev byttet.

Er så faldet over Peltors model, med radio i. (Som jeg tidl. har lånt af og til, og umiddelbart virker fint)
http://www.10-4.dk/varer/beklaednin...ohorevaern

De får dog lidt kritik rundt omkring, grundet at tuneren (radio-delen) ikke altid er lige stabil.

Hvad er folks erfaringer med disse høreværn, og stabiliteten hvad angår radioen?

Såfremt jeg skal finde noget andet, med digital tuner, nærmer vi os 1000 kr., det er ikke lidt budgettet til høreværn

På forhånd tak.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har dem, og synes de virker udemærket. Dog kan tuneren godt drille lidt. Lidt ligesom om den ikke skærmer af for de radiostationer som ligger frekvensen ved siden af, så den kan finde på at skifte imellem dem, når man bukker sig ned eller drejer sig en halv omgang. 

Så næste gang jeg skal have et nyt sæt, så bliver det med digital tuner! Eller ihvertfald en som er afskærmet bedre på frekvenserne.

Mvh Dan

Det kan du også opleve hvis du har en ældre transistior radio, at flytter du på den ændre den muligheden for at tage stationen. Men når jeg tager høre værn på er det da for at undgå støj og arbejder jeg, så er musak også støj.

Vi er gudskelov ikke alle ens, og jeg arbejder perfekt til musik i stille omgivelser 😊
Tak for jeres svar,
Har haft en tråd sideløbende på et andet forum, hvor folk har gode erfaringer.
Så jeg tager chancen :-)
Lad os endelig høre hvordan det går. Jeg er nysgerrig efter at høre hvor gode de er.

Mvh. AllanE
Annonce
Jeg bruger dem på arbejde.
Det er stor set ubruglig til at høre radio, de falder ud og skifter imellem kanaler, har hørt min kolegare som har mangen til og de har samme problemer, både med nogle der er ældre og nyer end mine, det skal siges jeg går i en hal med stål dæk under taget og hallen er fuld med maskiner og stål pallereol.

Jeg var i prøve arbejde hos et større firma inden jeg røg på pension. På den fabrik havde de nogle høreværn der modtog musik fra en sender på stedet, jeg kunne så vælge imellem 4 stationer. Måske det var noget i kunne bruge til noget.

Har selv 2 sæt af dem, og syntes det er de bedste man kan få til prisen.

Jeg har fået lavet et sæt af et par alm høreværn, og et gammelt sæt hovedtlf, hvor jeg har bygget det sammen.Så bruger jeg min mobil tlf som mp3 afspiller, men kunne ligesågodt bruge den som radio, det harvirket perfekt i flere år.

Skrevet af Bai7200 på 13-11-2014 19:50

Jeg har fået lavet et sæt af et par alm høreværn, og et gammelt sæt hovedtlf, hvor jeg har bygget det sammen.Så bruger jeg min mobil tlf som mp3 afspiller, men kunne ligesågodt bruge den som radio, det harvirket perfekt i flere år.

 

Kræver hermed et billed af vidunderet og beskrivelse af hvordan du gjorde !

 


Mvh. Christian M
 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis