Læk af vand fra vaskemaskine

Jeg har en Candy Aqua 1041 D1 (se billede). Jeg har nogle gange oplevet, at når makinen er færdig, så er der vand på gulvet foran maskinen. Jeg kan se at vandet er løbet ud i bunden af lågen og ned af maskinen og ud på gulvet (se det meget dårligt lavede billede).

Er der nogen der har prøvet noget lignende før? Eller nogen der ved hvorfor dette kan ske?

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mikkel1984 på 10-11-2014 23:27

Jeg har en Candy Aqua 1041 D1 (se billede). Jeg har nogle gange oplevet, at når makinen er færdig, så er der vand på gulvet foran maskinen. Jeg kan se at vandet er løbet ud i bunden af lågen og ned af maskinen og ud på gulvet (se det meget dårligt lavede billede).

Er der nogen der har prøvet noget lignende før? Eller nogen der ved hvorfor dette kan ske?

Mvh.

Mikkel

En mulighed kunne være gummibælgen  mellem tromle og lågen, der er defekt. Den kan evt. drejes en halv omgang og dermed fungere et stykke tid igen.

fase

Det kan også være hvis du ikke har fået tøjet helt ind i maskinen, så der sidder et stykke tøj i klemme, mellem pakning og låge.

Det har jeg været ude for med vores AEG, så kom der også vand ud, som på din tegning.

Hej med

Jeg arbejder med reservedele til hårde hvidevarer dagligt og jeg kan se at i denne type maskine kan man som oftest ikke dreje lugebælgen/gummipakningen. Der kan sidde noget snavs og fnuller under bælgen, der hindrer den i at slutte tæt, hvis ikke det er tilfældet, er nok slidt. Det er ikke remmen omkring bælgen, for den bliver ikke slap på en Candy :-)

/Sara
www.reservedele.nu

reservedele.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis