Indfatning vinduer og dør

Hej

Stort dilemma min mand og jeg har talt forbi hinanden og det færdige resultat vil ikke bliver som jeg havde forventet (pt er jeg et hysterisk kvinde menneske der ærger mig)

Forventet at mine vindueskarme ville gå ud i et med væggen uden indfatning mv. (gips med filt)

Det er ikke logik (for mig) at man ikke kan have gips lysninger når væggen er af mursten.. Findes der ikke et martriale der kan få de to overflader til at samarbejde så jeg kan få en pæn flade (hjørne) uden lister

Der er også en terassedør i rummet vil i (hvis andet ikke er muligt)  sætte lysning i med liste rundt om.

Hvis ja samme liste som fodliste eller vinduesliste?

Håber i forsår mit dilemma og kender et martrale/metode der kan rede mit køkken...

Mvh Kiri

Ps. undskyld stave og tegnsætnings fejl


Ude godt men hjemme bedst (selvom der altid er noget at lave;o)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det dur slet ikke, at det ikke fungerer, som du foventer, men kunne du ikke tage et par billeder, og sætte dem ind så problemet/opgaven bliver mere åbenlys?


fase
Jeg ville gerne hjælpe, men jeg forstår slet ikke hvad der er problemet?

Tænker at du mener, at du ville have pussede indfatninger?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Måske det kan laves af wedi plader jf. denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/185891

Hej Igen
Tak
Jeg prøver at forklarer mig lidt bedre
Men har fået manden min til at læse tråden jenshøj anbefaldede og det ser ud til at wedi plader er et rigtig godt bud på en måde jeg kan få min vilje.;o)
Men han kender det ikke og er skeptisk (nu er jeg igang med at ringe rundt til nogen han kender som har prøvet at bruge det men det er ikke lykkes mig)
Kan i anbefale det?

Syd siden af huset bliver forskaldet og der bliver beklædt med gibs (væggene er skæve huset er fra 1920, vi spare en murer)
Nord siden kan ikke beklædes med gibs da der så ikke er plads nok til køkken elementerne
Jeg kan godt få pæne hjørner i vinduerene uden gerigter hvis de bliver pusset op men skal så have fat i en murere da min mand ikke har mod på at pusse op.
Han har ikke noget at hæfte lysningerne fast i væggene hvis ikke der kommer lister/gerigter på...?
Der er terassedør i syd siden af huset og jeg syntes det vil være pænt at filt går ind til døren men hvis der er liste rundt vinduerne bør der så ikke også være det om døren selvom det ikke behøves da der er gibs i lysningerne her.
Var det bedre forklaret?
Tak fordi i giver jer tid til at læse det

Ude godt men hjemme bedst (selvom der altid er noget at lave;o)
Hvis det var mig ville jeg bruge de håndører en murer koster. Det er det hele værd når nu du ved hvad du vil have. Har selv engang tænkt det klarer jeg selv uden og få det lavet færdig, men betalte mig fra det og det var virkelig det hele værd

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nu er der det ikke fastsat ved lov at det er manden din, der skal lave det. Når du nu ( næsten) ved hvad du vil have, hvad er så mere naturlig end at prøve.

Nu seriøs igen:
Nå ja den med murer er nu heller ikke dum.

Der hvor væggene bliver forskallet og beklædt med gips, kan han placere en forskalling, præcis der hvor vindueslysning skal lande ude ved hjørnet. Så kan den stiftes / skrues i denne. Undersænkede skruer og spartel bagefter.

Inde ved vindue kan der være en fals i vinduesramme til at sætte lysning ind i,

ELLER en forskalling også der.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også