Inderskærme i plastic (Opel Astra) - sværhedsgrad

Min gamle Astra F St. Car bliver våd indeni - og min fornemmelse er at det kommer to steder fra - tagrælingen og bageste skærmkasser. Det er både under bagsæde og i bagagerummet. Jeg har ikke haft den så længe og der er grænser for hvad jeg vil ofre på sådan en gammel dame, så er mest ude efter lds-løsninger.

Hvis man ikke har grav, men blot et par bukke, er det så for ambitiøst selv at smide inderskærme i? Eller er det en simpel operation? Er der nogen der har prøvet det?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandet kan også komme ind ved dørene hvis gummi listerne er i stykker. Prøv at få en til at sprøjte vand på bilen og en er i bilen og kan se hvor vandet kommer ind.
Tak nomaden - det vil jeg også checke. Men den er ret håbløst konstrueret i skærmene og er tilsyneladende ikke født med inderskærme. Jeg har ihvertfald sneget mig til at kigge op under skørterne på fremmede menneskers biler, og de ser ud på samme måde. Højre baghjul sender vandet lige op på benzinpåfyldningsrøret, hvorfor de da også stort set allesammen har problemer med rust ved benzindæksel.

Nogen der har et bud på hvordan inderskærmene monteres? Er det selvskærende skruer eller clips eller noget helt andet? Alternativt et bud på nogen i Københavnsområdet der forhandler den slags, så jeg kan tage ud og snakke med dem. Har kun fundet på postordre - og fra Jylland.
under dine tagrælinger er der dobb plade der er rustet op. vandet render bagud og ned i bagagerummet, det samler sig i to brønde i siderne. du kan vælge mellem rep. eller bore to 8 mm huller i bunden

Ok tak. Jeg havde tænkt mig jeg skulle have rælingen af på et tidspunkt og kigge. Har ladet mig fortælle, at det er sealeren mellem punktsvejsningerne der er blevet gammel, så havde håbet det kunne fikses med en grundig rengøring for gammel sealer og så ilægning af en ny sealer.
Men der er temmelig meget vand i den. Så nok god idé med hul i brøndene også, og tror også jeg skal smide inderskærmene i.
æhhh - det med huller i brøndene var kun ment fra mig, som en nødløsning og for at at få drænet ud. Du skal have dine rælinger rep. snarest. de er i gang med at ruste og sealer eller ej- det skal være snarest! Inderskærme hjælper nok ikke noget på sådan en gammel karet. Et godt fif er, at få vognen gennemtørret indvendigt. Der er i spandevis af kondens i den og det samler sig også bagest i bilen

Jeg er i gang med at tørre den ud og rælingsprojektet bliver nok det første. Jeg forestiller mig heller ikke at inderskærme hjælper 'forebyggende', i forhold til at få bilen til at holde mange flere år. Det er mest, så der ikke sprøjter vand op under den og ind gennem eksisterende småhuller. Men kan godt være det er naivt og spild af tid pg penge.
Har ikke ejet bilen så længe, fik den i en byttehandel, så er lige i gang med at finde ud af hvilke fejl, jeg har arvet med den ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis